آمار ابتلای کودکان کار و خیابانی به ایدز

کد خبر: 737672

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار کودکان کار و خیابانی مبتلا به ایدز در کشور کم است.

باشگاه خبرنگاران جوان: فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز اقامتی ترک اعتیاد کودک و نوجوان شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مساله اعتیاد کودک و نوجوان موضوعی ناراحت کننده و تلخ است و این معضل یکی از حلقه های مفقوده آسیب اعتیاد در کشور است.

وی افزود: نخستین مرکز اقامتی کودک و نوجوان در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد و هم اکنون با ۲۰۰ کودک بهبود یافته در حال فعالیت است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: پس از مرکز اقامتی سیستان و بلوچستان، یک مرکز دیگر با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در استان البرز افتتاح شد و مرکزی که امروز در تهران آغاز به کار کرد، سومین مرکز اقامتی ترک اعتیاد کودک و نوجوان در کشور است.

براتی سده خاطر نشان کرد: بر اساس آزمایش‌هایی که مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی بر روی کودکان کار و خیابانی در سال گذشته انجام داد، آمار مبتلایان به ایدز در میان این گروه اندک و ناچیز است.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه ارتقای خدمات به زنان در مراکز بهبودی ادامه داد: خدمات مورد ارائه به زنان چه در مراکز بهبودی اقامتی و چه در مراکز Dic افزایش می یابد و سازمان بهزیستی در این زمینه به کمک و حمایت سایر سازمان ها نیاز دارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در راستای حمایت از کودکان کار و خیابانی، این مرکز کودکان فوق را تحت دریافت آموزش های لازم قرار داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد