بالا گرفتن معضلات فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی

کد خبر: 692336

حجت‌الاسلام محمدحسین پوریانی عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت عظیم شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در مسیر حل و رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی شد.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام محمدحسین پوریانی، بابیان این‌که امروزه فضای مجازی هم می‌تواند برای جامعه ما فرصت‌آفرین باشد و هم تهدیدزا اظهار داشت: اگر بتوانیم از فضای مجازی و بستری که به وجود آورده در راستای اصلاح فرد و جامعه استفاده کنیم، قطعاً در پیشبرد امور فرهنگی موفق بوده‌ایم در غیر این صورت باید شاهد افزایش آسیب‌ها و مضرات فضای مجازی در سطح جامعه باشیم.
وی با اشاره به تأثیرات قابل‌توجه و گاه شگرف فضای مجازی در شکل‌دهی به فرهنگ عمومی جامعه افزود: واقعیت آن است که هم‌اکنون فضای مجازی نه‌ فقط بر روی فرد و روحیات و خلق‌وخوی او، بلکه بر فرهنگ عمومی جامعه تأثیر به سزایی دارد و اهمیت این موضوع می‌طلبد که نخبگان حوزه و دانشگاه ابعاد و جوانب آن را موردتوجه قرار داده و راهکارهایی برای استفاده درست از فضای مجازی ارائه دهند.
مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی این پژوهشگاه بیان کرد: بی‌شک اگر ما با نگاه علمی و دغدغه مندانه به شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی اهتمام ورزیم در این حالت می‌توانیم آن را به سمت نقطه مطلوب هدایت کرده و مانع از انحراف کاربران فضای مجازی شویم.
وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: از طریق بستر فضای مجازی که امروزه بسیار همه‌گیر شده می‌توان با تبیین و اشاعه آموزه‌های اسلامی در بحث سبک زندگی، به مقابله با بسیاری از آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی پرداخت.
پوریانی بابیان این‌که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک رسانه بسیار فراگیر و پویا در جهت شناخت معضلات و مقابله با آن‌ها به شمار آید، افزود: هم از حیث اطلاع‌رسانی و هم فرهنگ‌سازی باید از فضای مجازی نهایت استفاده را کرد، البته کسی منکر آن نیست که فضاهای بی‌محتوا و آلوده در فضای مجازی بسیار است اما به هر طریق بسیاری از آموزه‌های دین را با نگاه علمی و به‌صورت روشمند می‌توان در همین بستر ترویج داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها