اعتراف تبهکاران به سرقت مسلحانه طلافروشی

کد خبر: 644135

باند 5 نفره سارقان مسلح طلافروشی کهریزک که با طراحی سناریویی پر ماجرا، 5 کیلو گرم طلا به سرقت برده بودند، پس از 2 ماه فرار در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس تهران به دام افتادند.

روزنامه ایران: باند 5 نفره سارقان مسلح طلافروشی کهریزک که با طراحی سناریویی پر ماجرا، 5 کیلو گرم طلا به سرقت برده بودند، پس از 2 ماه فرار در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس تهران به دام افتادند.
25 آذر امسال، گزارش تیراندازی و سرقت از یک طلافروشی درکهریزک به کلانتری 170 اعلام شد،همان موقع هم تیمی ازکارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با حضوردرمحل سرقت، به تحقیق دراین باره پرداختند. با توجه به اینکه این طلافروشی فاقد دوربین مدار بسته بود، مأموران برای کشف سرنخی از عاملان سرقت به تحقیقات میدانی پرداختند.درشاخه دیگرتحقیقات، مالک طلافروشی به مأموران گفت: «ساعت 8 صبح مثل هر روز مشغول چیدن طلاهای داخل ویترین بودم که ناگهان سه مرد نقابدار با اسلحه کلاشینکف، شمشیر و قمه وارد مغازه‌ام شدند. یکی از آنها چند تیر هوایی به در و دیوار مغازه زد و در حالی که نفر دوم با شمشیر به من حمله کرده بود، همدست شان خیلی سریع مشغول جمع کردن طلاها شدند. آنها پس ازسرقت نزدیک 5 کیلوگرم طلا، سواربر یک دستگاه مزدا 3 که جلو در منتظرشان بود متواری شدند.»
آتش‌سوزی یک خودرو در زیرگذر
در حالی که تحقیقات پلیسی برای ردگیری سارقان ادامه داشت، گزارش آتش گرفتن یک مزدا 3 در زیرگذر اتوبان تهران- قم در نزدیکی محل سرقت به پلیس اعلام شد،کارآگاهان که احتمال می‌دادند این آتش‌سوزی به سرقت مربوط باشد بسرعت در محل حاضر شدند. یکی از شاهدان گفت: «در حال عبور از زیرگذر ناگهان خودروی مزدا 3 توقف کرد و چهار سرنشین آن که اسلحه هم داشتند بسرعت پیاده شده و با آتش زدن خودرو سواری، یا یک زانتیا که منتظرشان بود فرارکردند.»با ردگیری پلاک خودرو سوخته مشخص شد این خودرو یک روز پیش از سرقت طلافروشی، درمحله باغ فیض تهران به صورت مسلحانه سرقت شده بود.
ردگیری دزدان نقابدار پس از 2 ماه
کارآگاهان پایگاه یکم که از اعضای باند اطلاعات کمی داشتند با شگردهای پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به نام «داریوش» شدند. متهم 28 ساله که سوابق کیفری در زمینه سرقت مسلحانه و کیف قاپی داشت، متواری بود اما کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن مخفیگاه هایش، اورا 17 بهمن در منطقه فشافویه شناسایی و دستگیرکردند.درادامه مشخص شد وی که سابقه آدم ربایی، سرقت مسلحانه، نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز داشته، 15 سال محکومیت قطعی هم دارد.این تبهکار پس از دستگیری با صراحت به طراحی و سرقت طلافروشی اعتراف کرد،سپس مخفیگاه مجردی اعضای باند سارقان مسلح در شهرک قدس(غرب) شناسایی و یکی دیگر از دزدان به نام حسین نیز دستگیر شد. در ادامه دو همدست دیگر آنها به نام‌های حسن و علیرضا در یک قهوه خانه واقع در نازی آباد به دام افتادند. عضو پنجم باند به نام یاسر نیزکه درتلاش برای فرار از مرزهای شمال غرب بود، ناکام ماند و در حلقه محاصره مأموران دستگیر شد. دربررسی سوابق متهمان مشخص شد همه آنها سابقه دارهستند.
در بازجویی از متهمان مشخص شد بخشی از طلاهای سرقتی به یک مالخر به نام حسن فروخته شده که با دستگیری این فرد مقداری از طلاها کشف و ضبط شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت مسلحانه طلافروشی و سوابق آنها در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت‌های مسلحانه خشن، آنها به منظور انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها