فروشگاه اینترنتی استارت کالا، پیشرو در ایجاد حس خوب اطمینان

کد خبر: 589309

ایده اصلی شکل گیری فروشگاه اینترنتی استارت کالا در سال 94 توسط مدیریت محترم مجموعه جناب آقای مهندس حجت متولی حبیبی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک شکل گرفت، مطالعه دقیق و نیازسنجی بازار توسط تیم تخصصی این مجموعه (که همگی دارای تحصیلات مرتبط با کسب و کارهای الکترونیک از دانشگاه های معتبر هستند) تقریبا به مدت 6 ماه به طول انجامید و نهایتا فعالیت رسمی آن در تابستان سال 95 آغاز شد.

فروشگاه اینترنتی استارت کالا، پیشرو در ایجاد حس خوب اطمینان

فروشگاه اینترنتی استارت کالا

رپورتاژ آگهی: در متن زیر شرح گفتگو با مسئولان فروشگاه استارت کالا را می خوانید:

لطفا ابتدا مختصری از فروشگاه اینترنتی استارت کالا و شروع فعالیت آن توضیح دهید.

ایده اصلی شکل گیری فروشگاه اینترنتی استارت کالا در سال 94 توسط مدیریت محترم مجموعه جناب آقای مهندس حجت متولی حبیبی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک شکل گرفت، مطالعه دقیق و نیازسنجی بازار توسط تیم تخصصی این مجموعه (که همگی دارای تحصیلات مرتبط با کسب و کارهای الکترونیک از دانشگاه های معتبر هستند) تقریبا به مدت 6 ماه به طول انجامید و نهایتا فعالیت رسمی آن در تابستان سال 95 آغاز شد. دفتر مرکزی این فروشگاه در شهر مشهد و استان خراسان رضوی واقع شده است.

هدف از تاسیس این فروشگاه چه بوده است؟

هدف اصلی از تاسیس این فروشگاه بهبود نحوه خدمت رسانی به مشتریان، افزایش میزان دسترسی مردم در اقصی نقاط کشور به کالاهای متنوع با پرداخت کمترین هزینه ممکن می باشد.

در این فروشگاه اینترنتی چه محصولاتی عرضه می شوند؟

زمینه اصلی فعالیت این فروشگاه فروش اینترنتی دسته های متنوعی از محصولات است. محصولاتی از جمله:

- انواع لوازم خانگی سنگین و نیمه سنگین و انواع لوازم صوتی و تصویری از بهترین برندهای دنیا با گارانتی های متعبر

- انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست و مو

- انواع کیف و کوله پشتی از جمله کیف های مجلسی زنانه و دخترانه و کوله پشتی های مدرسه و مهد کودک

- انواع لوازم التحریر اداری و مدرسه از جمله انواع نوشت افزار ، لوازم رنگ آمیزی، بازی و سرگرمی و غیره

- انواع لوازم دکوری منزل از جمله گلدان و مجسمه

- انواع لوازم جانبی کالای دیجیتال از جمله لوازم جانبی موبایل و تبلت و لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر

- انواع کالسکه و صندلی ماشین کودک

- انواع زیورآلات

- انواع اکسسوری

البته لازم به ذکر است که با توجه به بازگشایی جدید دسته بندی کالاها، تمامی دسته های محصول هم از لحاظ تکمیل اطلاعات مرتبط با هر محصول و هم از لحاظ افزودن محصولات جدید در حال به روزرسانی می باشند.

ضمنا علاوه بر فروش محصولات در وب سایت، به منظور آگاهی رسانی هرچه بیشتر، فروشگاه اینترنتی استارت کالا بخش ا خبار و مقالات را نیز راه اندازی کرده است. اخبار و مقالات ارائه شده در این وب سایت از معتبر ترین و به روزترین سایت های خبری دنیا جمع آوری شده و به زبان فارسی ترجمه و گزارش می شوند.

با توجه به ارائه محصولات متنوع لطفا کمی راجع به نحوه تامین محصولاتتان توضیح دهید.

کلیه محصولات این فروشگاه از کالاهای با کیفیت ایرانی و خارجی تهیه می شوند و اصل همکاری با تامین کنندگان و تولید کنندگان نیز بر اساس کیفیت و اصالت کالا می باشد.

به نظر شما بزرگترین موانع موجود بر سر راه کسب و کارهای آنلاین چیست و شما چه تدابیری برای آن اندیشیده اید؟

با توجه به اینکه فرهنگ خرید اینترنتی هنوز در کشور ما رواج نیافته است، علیرغم مزایای متعدد این روش خرید در مقایسه با روش سنتی، مردم به دلایل متعددی از خریدهای اینترنتی سر باز می زنند و خود را به خرید از فروشگاه های فیزیکی محدود می کنند. از دلایل عمده اجتناب از خریدهای اینترنتی می توان به عدم اعتمادسازی کافی توسط صاحبان این کسب و کارها برای مشتریان، گزارش تخلف های متعدد توسط کلاهبردان در این حیطه، عدم ارائه اطلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر، وجود راه های ارتباطی محدود و پاسخگویی و خدمات پس از فروش ضعیف می باشد.

به منظور رفع این مشکلات فروشگاه اینترنتی استارت کالا سعی را بر آن داشته تا با ارائه نماد اعتماد الکترونیک و اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و و نماد ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رکن اول همه خریدهای اینترنتی که اعتمادسازی می باشد را سرلوحه کلیه فعالیت هایش قرار دهد. لازم به ذکر است که علاوه بر اطلاعات جامع در زمینه نحوه ی عضویت در سایت ، روش خرید و انواع روش های ارسال کالا که در سایت بارگذاری شده است، به منظور رفاه هرچه بیشتر مشتریان تیم پشتیبانی فنی فروشگاه نیز به طرق مختلف از جمله گفتگوی آنلاین، ارسال ایمیل، تماس از طریق خط تلفن مستقیم، ارتباط با ادمین در تلگرام ، ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام ، ارسال پیام در لینکدین ، فیس بوک و غیره آماده ارائه هرگونه کمک و راهنمایی به مشتریان می باشند.

نقطه قوت فروشگاه خود را در چه می بینید؟

فروشگاه اینترنتی استارت کالا قبل از شروع فعالیتش ابتدا نیازسنجی بازار را ترتیب داده و کالاهای انتخابی در فروشگاه را از کالاهای با کیفیت ایرانی و خارجی و بر اساس نیاز مردم فراهم ساخته است. از مهمترین نقاط قوت این فروشگاه می توان به صورت مختصر به موارد زیر اشاره کرد:

· ارائه کالاهای با کیفیت از برندهای معتبر

· درگاه پرداخت امن و مطمئن

· کنترل کیفی محصولات قبل از ورود محصول به سایت و ارسال به مشتریان

· 7 روز ضمانت بازگشت کالا

· انتخاب مطمئن ترین روش های ارسال با پایین ترین هزینه تحمیل شده به مشتری

· تیم پشتیبانی مشتریان مجرب، پاسخگو و خوش برخورد

فروشگاه اینترنتی استارت کالا همواره بر آن است تا با رعایت دقیق نکات بالا "حس خوب اطمینان " را به مشتریان عزیز منتقل کند.

با توجه به اینکه اعتقاد دارید مطمئن ترین روش های ارسال را انتخاب می کنید، لطفا کمی راجع به شیوه ارسال محصولاتتان نیز توضیح دهید.

- ارسال محصولات در سطح شهر مشهد از طریق ناوگان بین شهری استارت کالا درب منزل مشتری صورت می گیرد.

- ارسال بین شهری محصولات از طریق پست جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت های ارسال محموله های پستی صورت می گیرد.

فکر می کنید که مزیت رقابتی شما در مقایسه با سایر رقبای فعال در این حوزه چیست؟

از مهمترین مزایای رقابتی این فروشگاه در مقایسه با سایر رقبا می توان کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات و سرعت بالا در تحویل کالاهای خریداری شده به مشتریان را برشمرد.

چه چشم اندازی برای این مجموعه دارید؟

پیشرفت روز افزون این مجموعه و گسترش هرچه بیشتر آن هدف نهایی کلیه کارکنان فروشگاه استارت کالا می باشد. همه ی افراد شاغل در این مجموعه همت گمارده اند تا پیشرفت هرچه سریع تر آن حاصل شود و در آینده ای نه چندان دور، این فروشگاه نیز در زمره برترین فروشگاه های اینترنتی ایران و جهان به شمار آید.

توصیه شما به افرادی که قصد تاسیس کسب و کارهای مشابه را دارند چیست؟

با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی در کشورهای در حال توسعه از جمله کشور عزیزمان ایران کلیه کسب و کارها نیاز دارند تا پا در این عرصه بگذارند و خودشان را با این تغییرات منطبق سازند، بدیهی ست در غیر این صورت، عرصه بر آن ها تنگ خواهد شد و دیر یا زود مجالی جهت ادامه فعالیتشان به شیوه های سنتی نخواهند داشت. با توجه به آمار تخلفات گزارش شده در حیطه فعالیت های اینترنتی به کلیه افرادی که تمایل دارند پا در این عرصه بگذارند توصیه می کنیم که تا حد ممکن امنیت وب سایت خود را بالا ببرند و مخاطبان خود را از امنیت موجود مطلع سازند. این امر به اعتمادسازی هرچه بیشتر در فضای مجازی و به طبع آن موفقیت بیشتر در این حیطه کمک خواهد کرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که به منظور جلب مخاطبین و مشتریان، صاحبان این کسب و کارها باید کیفیت بالای محصول، قیمت مناسب و سرعت بالای ارائه خدمات و محصولات را سرلوحه کارشان قرار دهند.

آدرس وب سایت فروشگاه اینترنتی استارت کالا : http://startkala.com

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها