سطح فعالیت‌های فرهنگی شهر تهران با وزارت ارشاد پهلو به پهلو شده است

کد خبر: 589046

مختاباد در زمینه مسائل قابل رویت توسط مردم به مترو، محیط زیست و فضای سبز و ساختمان سازی اشاره کرد و افزود: ما این مباحث را خیلی جدی گرفته ایم. همین الان در زمینه نمادهای فرهنگی سطح تهران اتفاقات خوبی افتاده و چشمگیر شده است و من به شخصه راضی هستم از سطح فعالیت های فرهنگی شهر تهران که با وزارت ارشاد پهلو به پهلو شده است.

سطح فعالیت‌های فرهنگی شهر تهران با وزارت ارشاد پهلو به پهلو شده است
عبدالحسین مختاباد در نمایشگاه مطبوعات
سرویس اجتماعی فردا: عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران با حضور در غرفه فردا به سولات خبرنگاران در خصوص عملکرد دوره اخیر این شورا و سایه حواشی سیاسی بر فعالیت های ان پاسخ داد. مختاباد ابتدا در پاسخ به این سوال که عده ای ورود ورزشکاران و چهره های هنری به شورای شهر را فاقد وجاهت می دانند گفت: شورای شهر یک نهاد اجتماعی و مدنی است نه نهاد سیاسی. اینکه می گویند چرا ورزشکاران و هنرمندان می آیند در شورا خب مردم به آنها رای می دهند دیگر. مگر ورزشکاران تفنگ بالای سر مردم گذاشته اند؟ در ثانی مگر سیاستمداران چه تاج گلی به سر شهر زده اند که دیگران نزنند. وی افزود: نهاد شورای شهر یک نهاد اجتماعی فرهنگی و نهاد شهری به روز است و همه تخصص ها را در خود لازم دارد. من به عنوان کسی که در امور فرهنگی تخصص دارم چندین مشاور هم در حوزه های حمل و نقل وشهرسازی دارم که به من کمک می کنند. بنابر این کسانی که چنین خرده هایی می گیرند بیشتر غرض ورزی های شخصی دارند. این مردم هستند که رای می دهند و فردی با هر تخصصی را انتخاب می کنند. عده ای تلاش دارند این نهاد اجتماعی را سیاسی کنند اما خوشبختانه ما تابحال اجازه نداده ایم. مختاباد درباره اینکه شورای شهر چقدر در مباحث فرهنگی می تواند تاثیر گذار باشد گفت: ما در شورا کار اجرایی که نمی توانیم بکنیم اما در زمینه تخصیص بودجه ها ورویکردهای فرهنگی شهر تهران به عنوان پایتخت یک کشور نخبه خیز که معدل نخبگان ایرانی هست خودش را پیدا کرده است اما الان من در شورای شهر می بینم ما در ازای ان داده هایی که از تهران گرفته ایم چیزی به آن نداده ایم تا این شهر از وضعیت فعلی دربیاید و شهری فرهیخته و تمدن ساز باشد. من همیشه شعار می دهم تهران باید پایتخت فرهنگ و هنر آسیا باشد چون در همه زمینه ها شخصیت های برجسته ای در ایران هستند که اعتبار جهانی دارند. وی درخصوص حواشی سیاسی شورای شهر و اینکه ایا چنین عزمی برای جلوگیری از آن وجود دارد گفت: این چیزها در همه جای دنیا وجود دارد اما اتفاقات و بحث های اصلی در کمیسیون ها هست که کسی آنجا را نمی بیند که بالای 99 درصد بحث ها در کمیسیون ها تخصصی محض است و اصلا جنبه سیاسی ندارد اما در صحنه های علنی شورای شهر گاهی اتفاقاتی می افتد که جنبه سیاسی آن تاثیرش را سریعتر می گذارد و دنیای رسانه هم ان را سریعتر می بیند. این عضو شورای شهر تهران درخصوص عملکرد دوره اخیر شورای شهر گفت: نقاط قوت شورا هم در همان بحث های تخصصی بوده است. علیرغم تنش های سیاسی که یک عده خواسته اند از بیرون به شورا تحمیل کنند مجموعه 31 عضو شورا تلاش کرده اند این ترکش ها را به مسائل شهری ربط ندهند و بنابراین همه چیز در وقت مقرر خودش انجام شده و به شهردار و مدیران شهری کمک کرده ایم که وظایف روزمره خود را انجام دهند. اکنون شورای شهر تهران به بلوغ فکری رسیده است و گاهی این دعوا ها حکم نمک کار را پیدا می کند.
مختاباد
مختاباد در زمینه مسائل قابل رویت توسط مردم به مترو، محیط زیست و فضای سبز و ساختمان سازی اشاره کرد و افزود: ما این مباحث را خیلی جدی گرفته ایم. همین الان در زمینه نمادهای فرهنگی سطح تهران اتفاقات خوبی افتاده و چشمگیر شده است و من به شخصه راضی هستم از سطح فعالیت های فرهنگی شهر تهران که با وزارت ارشاد پهلو به پهلو شده است. عضو شورای شهر تهران درخصوص اختلافات اخیر موجود در شورای شهر تهران که در صحن هم مطرح شد گفت: این شورا دارد مسیر خودش را طی می کند و روند تخصصی دارد و علیرغم این چالش ها ما همه گردنمان در مقابل قانون از مو هم نازکتر است و گفتیم این دعوا ها نتیجه ای ندارد و این قوه قضاییه است که باید نتیجه را اعلام کند و همه تابع ان رای باشیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها