نظر فیلمساز هالیوودی درباره عکس‌های دفاع مقدس

کد خبر: 587669

روز چهارم بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در حالی برگزار شد که باد و باران و رعد و برق در چهل و هفتمین روز پاییز فضای مجازی رسانه‌ها را تلطیف کرد.

خبرگزاری فارس: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در حالی روز چهارم خود را سپری می‌کند که بعدازظهر امروز مقامات و مسئولان دولتی و غیردولتی با ورود خود به نمایشگاه گرمای خاصی به نمایشگاه دادند.

*اگر هوس نان سنگک آن هم دو رو کنجد کرد‌ه‌اید می‌توانید سری به یکی از غرفه‌های بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بزنید.

*هنوز بسیاری از غرفه‌ها، بدون حضور حتی یک نفر و خالی است و تنها عناوین مجلات و روزنامه‌ها و سایت‌ها بر پیشانی غرفه خودنمایی می‌کند و بس.

*در تعداد زیادی از غرفه‌ها هم تنها یک نفر نماینده نشریه نشسته و با تلفن همراه خود مشغول است. در حقیقت هنوز یخ نمایشگاه باز نشده اما به نظر می‌رسد در ساعت‌های عصر و بخصوص روزهای آینده شور نمایشگاه بیشتر شود.

*حضور نوجوانان و دانش‌آموزان که با لباس‌های متحدالشکل به نمایشگاه آورده شده‌اند بیشترین حضور جمعی نمایشگاه تا حال بوده است. به نظر می‌رسد معلمان، نمایشگاه مطبوعات را به یکی از محل‌های جدید اردوهای دانش‌آموزی تبدیل کردند. در این بین دبیرستان ماندگار البرز رکورددار است. امروز هم مثل دیروز 100 نفر از دانش‌آموزان این مدرسه از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند.

*مقابل درب‌های ورودی و خروجی نمایشگاه در ابتدا و انتهای شبستان اصلی آنچه که بیش از هر چیزی نمود پیدا می‌کند بوی نامطبوع سیگار است که در این بین وجود خانم‌ها و آقایانی که با هم به استعمال این ماده می‌پردازند آن هم در یک محیط عمومی و فرهنگی و فرهیخته جای سوالات، ابهامات و نگرانی‌های زیادی دارد.

*وجود برخی جذابیت‌ها توانسته نگاه چشمان گرد کودکان را به خود خیره کند؛ تا جایی که آنها در آغوش پدران و مادران خود در مقابل هر غرفه مجذوب تنوع رنگ، عکس و جذابیت‌های بصری غرفه‌ها شده‌اند.

*وجود دو عکس در بنر غرفه روزنامه محمدرضا عارف آن هم مربوط به عکس وی با حسن روحانی و تیتر درشتی از رئیس‌جمهور دوره اصلاحات توانسته شم سیاسی برخی سیاسیون را قلقلک دهد.

*اگر سری به غرفه عقیق نبش کوچه شهدای مدافع حرم بزنید یک پلاک و یادگار به شما می‌دهند تا شما را به این فکر فرو ببرند برای آنکه ایران خانه دل‌ها شود، خون دل‌ها خورده‌ایم، خون دل‌ها خورده‌ایم.

*غرفه‌های روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح، به نسبت نشریات کوچک و شهرستانی و سایت‌های گمنام،‌ بیشترین محل توجه مراجعه‌کنندگان است.

*چند تن از وزیران، معاونان وزیر و نمایندگان مجلس به همراهی مسئولان روابط عمومی خود در غرفه‌های مرتبط کاری خود و رسانه‌های مطرح حاضر شدند و مصاحبه کردند.

*بازار سلفی گرفتن از غرفه‌ها و لوکیشن‌ها و شخصیت های مختلف هم حسابی گرم است.

*طبق روال، وقتی وزیر یا نماینده مجلسی وارد سالن می‌شود اول نماینده‌شان ارزیابی مختصری از اینکه چه غرفه‌هایی کجاها هست و آیا صحیح هست بروند یا نه انجام می‌دهند بعد میهمان مربوطه به غرفه مربوطه هدایت یا مسیرش را از غرفه نامربوط جدا می‌کند!

*بازار ماچ و بوسه خبرنگارانی که مدت‌هاست همکاران‌شان را در رسانه‌های دیگر ندیده‌اند هم گرم است. بگذریم که شیوه‌های این عرض ادب هم از لحاظ صوتی، فیزیکی و نمایشی متفاوت می‌شود!

*سعید صادقی عکاس مشهور جنگ و برنده چندین جایزه بین‌المللی، گفت:‌یکی از فیلمسازان مطرح آمریکایی پس از مشاهده عکس‌هایم با موضوع دفاع مقدس گفته بود در این عکس‌ها زندگی وجود دارد نه جنگ یا مرگ.

*برخی سیاسیون و خبرنگاران با جمع شدن مقابل غرفه‌های متعلق به خود و یا در میدانک‌های راهروی اصلی به گعده‌های سیاسی مشغولند که آنچه بیش از همه نمود پیدا می‌کند ریاست جمهوری دوره دوازدهم، مسائل مالی رسانه و وضعیت سیاسی کشور است.

*در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات می‌توان بادکنک هم هوا کرد. البته بعد از این کار باید آن را به کودکانی که در راهروها مشغول رفت و آمد هستند هدیه داد. برخی غرفه‌ها سعی می‌کنند با این کار ضمن جذابیت برای کودکان تا پدران و مادران آنها را متقاعد به دنبال کردن اخبار آن رسانه کنند.

*برخی چهره‌های سیاسی فعلی و سابق و همچنین نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف بدون اینکه مخاطبی را دور خود داشته باشند بین غرفه‌ها مشغول گشت و گذار هستند.

*بارش شدید باران، رعد و برق و نسیم ملایم در چهل و هفتمین روز پاییز توانست فضای لطیفی را به مصلی و شهر تهران بدهد.

* چشم‌بادامی‌ها با برگزاری نمایشگاه عکس کره جنوبی در نمایشگاه مطبوعات حضور فعالی دارند، البته ظاهراً این نمایشگاه بعد از تهران به اصفهان خواهد رفت.

* برخی سایت‌ها که تعداد مدیران و خبرنگاران آنها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، همراه با اجاره غرفه، تعدادی از فعالان رسانه‌ای به ویژه بانوان را هم اجاره کرده‌اند که لباس فرم، آرایش غلیظ و نحوه گفتار با میهمانان، فضای نمایشگاه را کاملا غیر فرهنگی و مسموم کرده است.

* عمو نوروز هم با هیبت خاص و صورت سیاهش در نمایشگاه حاضر است، البته این بار وی کمی مدرن‌تر شده و با دوچرخه‌سواری در بین راهروها تلاش می‌کند تا مخاطبان زیادی را دور خود جمع کند. هر از چندگاهی هم فریاد می‌زند «خبر تازه، روزنامه تازه.»

* شرکت برق تهران بزرگ هم با حضور قوی در یکی از غرفه‌ها به همگان این اطیمنان را می دهد که برق مصلای تهران هیچ‌گاه قطع نخواهد شد.

* مجله‌ای قدیمی «قشون» که از 95 سال پیش تاکنون منتشر می‌شود هم در نمایشگاه حضور دارد، اما این مجله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نام خود را به «صف» تغییر داده و بعد از آن بوده که به ارگان مطبوعاتی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

* وزارت بهداشت هم با راه‌اندازی غرفه خاص که بیشتر شبیه یک مهدکودک مینیاتوری است، کوشیده تا کودکان را با مسائل بهداشتی آشنا کند و با جذب آنها و نقاشی‌های خاص، به آنها آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

* هر چه به زمان پایانی کار فعالیت امروز نمایشگاه می‌رسیم، بر خیل انبوه جمعیت بازدیدکننده افزوده می‌شود، در حالی که صبح امروز مخاطبان خاصی در راهروها وجود نداشت. حتی می‌توان گفت تعداد میزبانان از میهمانان بیشتر بود.

*در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات باید از رسانه‌ها و سایت‌هایی که یکبار هم نامشان به گوشتان نرسیده، پرسید که خروجی این پایگاه‌ها در نمایشگاه مطبوعات چیست؟ و آنها به صراحت پاسخ دهند که اصولاً چه چیزی را برای ارائه به نمایشگاه مطبوعات دارند، چرا که تعداد نیروها و اخبار منتشرشده آنها در طول روز و یا هفته حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از 14 آبان لغایت 21 آبان در مصلای امام خمینی(ره) برپاست و علاقمندان می‌توانند از ساعت 9:30 تا 20:30 جهت بازدید به این نمایشگاه مراجعه کنند. در این نمایشگاه 900 رسانه حضور دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها