پاداش خواندن سوره فجر در شب‌های ابتدایی ذی الحجّه

کد خبر: 565121

سوره فجر را در این شب‌های ابتدایی ماه ذی الحجّه قرائت کنیم و ثواب آن را به مولایمان حضرت صاحب الامر علیه السلام تقدیم کنیم

سرویس دین و اندیشه فردا: سوره فجر را در این شب‌های ابتدایی ماه ذی الحجّه قرائت کنیم و ثواب آن را به مولایمان حضرت صاحب الامر علیه السلام تقدیم کنیم. البته اگر این سوره را در یکی از رکعات نمازهای مغرب و عشای خود بخوانیم، از پاداشی بسیار بالاتر بهره مند می شویم.
نقل دو روایت در این‌باره موجب توجه بیشتر به این موضوع می‌گردد:
1)عَنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ قَالَ:‏ مَنْ قَرَأَ سورة الفجر فِي لَيَالٍ‏ عَشْرٍ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ مَنْ قَرَأَهَا فِي سَائِرِ الْأَيَّامِ كَانَتْ لَهُ نُوراً فِي الْقِيَامَةِ. (المصباح للكفعمي، ص450)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس سوره فجر را در شب های دهه(اوّل ذی الحجّه) قرائت کند، خداوند او را می آمرزد و کسی که در ایّام دیگر بخواند، برای او در قیامت، نوری خواهد بود.
2)عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الفَجرِ فِي فَرَائِضِهِ وَ نَوَافِلِهِ كَانَ مَعَ الْحُسَيْنِ علیه السلام فِي دَرَجَتِهِ فِي الْجَنَّةِ، فَإِنَّهَا سُورَةُ الْحُسَيْنِ‏ علیه السلام.(المصباح للكفعمي، ص450)

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس سوره فجر را در نمازهای واجب و نافله های خود بخواند، در بهشت با حسین بن علیّ علیه السلام و در درجه او خواهد بود، زیرا این سوره، سورة الحسین علیه السلام است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها