نظر مهران رجبی راجع به جشنواره‌ «شمسه»

کد خبر: 563942

مهران رجبی از مجموعه جشنواره های شمسه به عنوان راه و روش اصولی برای کشف و شناسایی استعداد شهروندان یاد کرد كه يكى از نتايج آن، شناخت استعدادهاى جديد در عرصه فيلم و بازيگرى است.

مهران رجبی از مجموعه جشنواره های شمسه به عنوان راه و روش اصولی برای کشف و شناسایی استعداد شهروندان یاد کرد كه يكى از نتايج آن، شناخت استعدادهاى جديد در عرصه فيلم و بازيگرى است.
این بازیگر برجسته سینما و تئاتر کشورمان در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه، با بیان این موضوع، گفت: مجموعه جشنواره هاى شمسه كه ٥ دوره است در پایتخت با اهدافي عالى و مهم در حال اجرا شدن است با استقبال خوب شهروندان روبرو شده است.
وی ادامه داد: من پس از شنیدن نام شمسه کنجکاو شدم تا بدانم این نام برگرفته از چیست، و با پرس و جو متوجه شدم که در واقع به معنی شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت است.
رجبی با اشاره به این که با برگزاری این مجموعه جشنواره ها توسط شهرداری تهران، استعدادهای شهروندان در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی، کشف خواهد شد، افزود: از طریق برگزاری این قبیل جشنواره ها گروه های فرهنگی و هنری خودجوش مردی ایجاد می شود که از این طریق ظرفیت های فرهنگی و هنری و نیز اجتماعی شهروندان شناسایی می شود.

این بازیگر سینما و تلويزيون کشورمان، خاطر نشان کرد: در واقع مجموعه جشنواره های شمسه باعث ایجاد شادی در بین شهروندان و نیز بوجود آمدن احساس تعلق به شهر و موضوعات شهری در بین مردم نیز خواهد شد. مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای پنجمين سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار مى شود و برگزيدگان اين ١٢ جشنواره در آذرماه معرفى خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها