طنز: چگونه دولت را در هفته دولت تکریم کنیم؟

کد خبر: 563149

روانشناسان دانشگاهی در ماساچوست به این نتیجه رسیده‌اند که دولتمردان با دیدن بنر و پوسترهایی که برای تشکر از آنها حتی بوسیله خود ارگان‌های دولتی نصب می‌شود، خستگی از تنشان در می‌رود.

طنز: چگونه دولت را در هفته دولت تکریم کنیم؟
طنز: چگونه دولت را در هفته دولت تکریم کنیم؟

طنز پس پریروز؛ رضا احسان‌پور: از آنجایی که در ایران برای هر چیزی یک روزی در تقویم داریم که به نام آن چیز نامگذاری شده است و بر همگان واضح و مبرهن است که باید در آن روز آن چیز را هر طور شده تکریم کنیم، پس بنابراین حالا که یک هفته به نام دولت داریم باید خیلی بیشتر در این هفته، دولت را تکریم و تشویق و غیره کنیم! متاسفانه در کشور ما تنبیه و توبیخ بیشتر از تشویق رواج داشته و دارد و خیلی‌ها حتی اگر بخواهند بلد نیستند چگونه باید یک نفر، یک حرکت، یک ارگان، یک چیز یا دولت را تشویق و تکریم کنند. به همین منظور در این نوشتار سعی داریم چند روش برای تشویق و تکریم دولت در هفته دولت به ملت آموزش دهیم.

1- تمدید دولت:

بهترین و مؤثرترین روش برای تشویق دولت، تمدید دولت است. یعنی اینکه به دولتمردان اطمینان خاطر بدهیم که باز هم برای دوره‌ی بعدی به آنها رأی می‌دهیم. این روش به دولت ثابت می‌کند که عملکرد خوبی در گذشته داشته است. حتی اگر دولت عملکرد خوبی هم نداشته باشد با دیدن این موضوع که باز هم مردم به او فرصت داده‌اند توی رودربایستی قرار می‌گیرد و بهتر عمل می‌کند. هر کسی مستحق یک فرصت دوم یا چندم است. وقتی خدا می‌بخشد، بنده‌ی خدا چرا نبخشد؟ پس دولت را حتی اگر خوب نبوده است ببخشید و تمدید کنید تا ایزد در بیابانت دهد باز!

2- تخریب دولت:

علاوه بر ذکر خوبی‌های دولت که یکی از روش‌های تکریم دوست است، تخریب دولت‌های قبلی نیز باعث تکریم دولت می‌شود. این که دولت‌های قبلی را باعث و بانی تمام مشکلات کشور بدانیم باعث خنک شدن جگر هیأت دولت وقت می‌شود.

3- نصب بنر، پوستر و ...

روانشناسان دانشگاهی در ماساچوست طی یک تحقیق و آزمایش روی هیات دولت کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که دولتمردان با دیدن بنر و پوسترهایی که برای تشکر از آنها حتی بوسیله خود ارگان‌های دولتی نصب می‌شود، خستگی از تنشان در می‌رود. لذا بهتر است در هفته دولت هر کسی در حد وسع خودش حتی اگر شده در حد یک کاغذ آچار یک چیزی به منظور تشکر از دولت چاپ و نصب کند. یا لااقل اگر اهل نصب این چیزها نیست این یک هفته را دندان روی جگر بگذارد و از نصب بنر و پوسترها انتقاد نکند.

4- ربان و کلنگ:

تحقیقات یک دانشگاه دیگر در ماساچوست نشان داده است که بریدن ربان و کلنگ زدن ارتباط مستقیمی با افزایش امید به زندگی در دولتمردان دارد. لذا چه بهتر از اینکه در هفته دولت به دولتمردان اجازه بدهیم هر چیزی را در هر وضعیتی در هر کجا که دلشان خواست ربانش را ببرند یا کلنگش را بزنند. اگر آن پروژه نیمه کاره است، همین افتتاح صوری باعث می‌شود دولت انرژی بگیرد و آن را تمام کند. اگر هم آن پروزه در حد همان کلنگ باقی ماند لابد حکمتی داشته است یا تقصیر دست‌های پشت پرده است یا زیر سر تحریم‌هاست.

5- همراهی مجلس:

از آنجایی که مجلس از نمایندگان مردم تشکلی شده است به نوعی نماینده ملت است، برای تکریم دولت از جانب ملت و جبران تلخی استیضاح‌های قبلی بهتر است مجلس در طول هفته دولت تمام لوایحی که به مجلس می‌آید را بدون هیچ قید و شرطی و بدون بررسی با اکثریت آرا تصویب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها