گفته‌های یک منبع‌آگاه که نگفت اسمش لو برود یا نه!

کد خبر: 554568

یک منبع آگاه که نگفت اسمش لو برود یا نه، اظهار داشت شنیده‌ها حاکی از آن است که در فاز دوم حذف آمار، بناست فیش‌های نجومی حذف شود. او این کار را در راستای تقویت وحدت ملی و تکریم مسئولان، زحمتکشان، ذخایر و سرمایه‌های نظام برشمرد.

گفته‌های یک منبع‌آگاه که نگفت اسمش لو برود یا نه!
رضا احسان پور طنز پس پریروز؛ رضا احسان پور:

مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه از این پس آمار طلاق در کشور را اعلام نمی‌کنیم، گفت: آمار طلاق به اندازه کافی بیان شده است و ارایه آمار صرف دردی را دوا نمی‌کند. :: مسلماً وقتی مسأله‌ای طلاق و آمار بالای آن تا امروز حل‌نشدنی باقی مانده و مایه‌ی آبروریزی ملت شریف ایران و کوروش کبیر است، خیلی بد است. در این میان وقتی مسئولان به این فکر می‌افتند که حالا که نمی‌توانیم این مسأله را حل کنیم، لااقل صورت مسأله را پاک کنیم، کاری ستودنی است. در بسیاری از موارد، پاک کردن صورت مسأله، نیمی از راه حل مسأله است و این یکی از همان بسیاری از موارد است.

البته مخالفان با عدم ارائه آمار طلاق معتقدند بسیاری از زوج‌هایی که قصد طلاق داشتند، تا پیش از این با دیدن آمار بالای طلاق به خاطر کمک به روح آریایی، سبک زندگی ایرانی، تزریق روحیه‌ی امید به جامعه، افزایش سرانه‌ی مطالعه، حمایت از تولید ملی، تقویت نفت اپک، جلوگیری از انقراض یوزپلنگ ایرانی، صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و ... از این کار منصرف می‌شدند ولی حالا به راحتی از هم جدا می‌شوند؛ البته متولیان امر عدم اعلام آمار طلاق با این مخالفان، مخالفند و موافق حذف آمار طلاق هستند و آن را کمک به روح آریایی، سبک زندگی ایرانی، ترویج روحیه‌ی امید به جامعه، افزایش سرانه‌ی مطالعه، حمایت از تولید ملی، تقویت نفت اپک، جلوگیری از انقراض یوزپلنگ ایرانی، صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و ... می‌دانند!
یکی از جامعه‌شناسان دانشگاه ماساچوست با تبریک به سازمان ثبت احوال کشور به‌خاطر این اقدام شجاعانه خواستار حضور هیأتی بلندپایه در این دانشگاه و ارائه‌ی کنفرانسی در این رابطه شد. وی این نوید را داد که بعد از پایان کنفرانس در راستای تبدلات فرهنگی از هیأت ایرانی با ساندویچ مک‌دونالد همراه با سس اضافی پذیرایی خواهد شد. متاسفانه تا این لحظه به‌خاطر کارشکنی طرف خارجی، از صدور روادید برای هیأت بلندپایه‌ی ایرانی جلوگیری شده است. یکی از مسئولان آمادگی خود را جهت نامه‌نگاری با طرف خارجی و حل این مسأله اعلام داشته است.
یک استاد دانشگاه که اتفاقاً کارشناس برنامه‌های تلویزیونی است، از سازمان ثبت احوال درخواست کرد به اختیار، عشق و صلاحدید خود، هر آمار دیگری را که باید حذف یا تغییر کند را حذف کرده و تغییر دهد تا شاهد اثرات مثبت و منفی آن در جامعه باشیم و به واسطه‌ی آن مباحث جدیدی برای ارائه‌ی پایان‌نامه‌ی دانشجویی و صحبت و بررسی در برنامه‌های تلویزیونی ایجاد شود.
یک منبع آگاه که نگفت اسمش لو برود یا نه، اظهار داشت شنیده‌ها حاکی از آن است که در فاز دوم حذف آمار، بناست فیش‌های نجومی حذف شود. او این کار را در راستای تقویت وحدت ملی و تکریم مسئولان، زحمتکشان، ذخایر و سرمایه‌های نظام برشمرد.
هر چند ما همیشه در حال نزدیک شدن به زمان انتخابات هستیم ولی با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات، احزاب و جناح‌های سیاسی هم خواستار حذف عملکرد منفی و لکه‌های ننگ نامزدهای خود در انتخابات آتی توسط سازمان ثبت احوال شده‌اند.
امید است که هر روز شاهد اقدامات مؤثری همچون حذف امار طلاق که به دنبال خود تبعات و اثرات مفید زیادی دارد، باشیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها