رئیسی: مردم دیگر تحمل خبر فساد نفتی ندارند

کد خبر: 462401

دادستان کل کشور گفت: با توجه به اینکه بخش جدی پرونده های مطرح در دادگاه ها به بخش نفت مربوط می شود ؛ نظارت دقیق بر نوع قراردادها بسیار مهم است و جامعه دیگر ظرفیت پذیرش این نوع خبرها را ندارد.

تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت افزود: بی توجهی ها و غفلت ها سبب شد یک نفر با شیطنت به دنبال آسیب زدن به منابع ملی باشد اگرچه این فرد مجازات و به دیگر پرونده ها رسیدگی می شود اما باید نظارت بیشتری در این حوزه باشد.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولان در لایه های مختلف مراقب و مانع بروز این نوع اتفاقات باشند، تصریح کرد: خودکنترلی ، فعال کردن بخش نظارت همگانی در سازمان ها، مسئولیت سازمان هایی که نظارت در آنها نهادینه شده است مانند حراست و برخورد مناسب با کاستی ها، تخلفات و جرایم احتمالی از ارکان اصلی سالم نگه داشتن مجموعه های اداری و سازمانی است.

دادستان کل کشور با اشاره به شعار امنیت اقتصادی، جذب سرمایه و پیشگیری از فساد در صنعت نفت گفت: این شعارها و برنامه ریزی ها در جهت جذب سرمایه و پیشگیری از فساد باید به نحوی باشد که کسی نتواند جرمی انجام دهد حتی اگر بخواهد.

رئیسی برخی غفلت ها را غیرقابل جبران دانست و افزود: ما در نظام مدیریتی باید در برابر خدا، ارباب رجوع، عموم مردم و سلسله مراتب اداری و مطالباتی پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه نفت باید نقش حمایتی و پشتوانه اقتصادی داشته باشد، گفت: هم اکنون مجموعه نفت نقش تعیین کننده در گردش اقتصاد کشور دارد که این روند باید تغییر کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها