نرم افزار‌های ویژه ایام محرم در اختیار علاقمندان قرار گرفت

کد خبر: 456477
ایرنا: مدیر دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه تبیان با اشاره به طراحی نرم افزارهای کاربردی ویژه تلفن همراه توسط این موسسه فرهنگی، گفت: 5 نرم افزار ویژه ایام محرم سال جاری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
سیدعلی رضا حسینی دیروز گفت: با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در میان مخاطبان فضای مجازی، نرم افزارهای «خورشید نینوا»، «مراثی تبیان»، «گنجینه تصاویر»، «تبیان کلیپ» و «قاصدک» در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نرم افزار «خورشید نینوا» شامل 200 پرسش و پاسخ از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با محوریت واقعه کربلا است، گفت: نرم افزار «مراثی تبیان»، اپلیکیشنی شامل راهنما و آدرس دهی به محتواهای صوتی عزای ائمه اطهار(ع) بوده که حدود 5 هزار محتوای آن مربوط به محرم است و به تفکیک مناسبت‌ها، خاندان نور، مداحان و موضوعات، در دسترس کاربران قرار گرفته است.
حسینی گفت: نرم افزار «گنجینه تصاویر» نیز دارای بیش از 1200 تصویر و پوستر با کیفیت از کربلا، 40 تصویر نوشته از سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان درباره این واقعه و بیش از 60 آلبوم از مراسم و آیین‌های مذهبی قومیت‌های ایرانی در عزاداری‌ها است.
وی تصریح کرد: نرم افزار «تبیان کلیپ» نیز با هدف دسترسی کاربران به 1600 ویدئو سخنرانی و مداحی، 200 ویدئو معارف حسینی، 250 کلیپ نواهنگ حسینی، 70 کلیپ سکانس‌های عاشورایی، 45 کلیپ شعرخوانی و 42 انیمیشن عاشورایی تولید شده است.
مدیردفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه تبیان با بیان اینکه نسخه تکمیلی نرم افزار چت «قاصدک» نیز به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفته است، گفت: این اپلیکیشن در دو محور پیام رسان و تالار گفتگو برای ارتباط یک سویه و دوسویه افراد با مخاطبان طراحی شده که بخش تالار گفتگوی این نرم افزار ویژه چت، دارای اتاق‌های خصوصی، عمومی، تخصصی، غیرتخصصی و تالارهای عمومی است که به مناسبت ایام محرم، «اتاق محرم» در آن راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در «اتاق محرم»، تاکنون بیش از 4 هزار مطلب از کاربران جمع آوری شده و به این وسیله فرهنگ‌های عزاداری در استانهای مختلف بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، افزود: در فاز آزمایشی این شبکه اجتماعی، بیش از 70 هزار عضو، 440 هزار مطلب به اشتراک گذاشته‌اند.
حسینی افزود: این اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان و از طریق مراجعه به سایت تبیان و یا فروشگاههای اپلیکیشن قابل دانلود است و در این مرحله تنها بر روی سیستم عامل اندروید قابل استفاده خواهد بود.
مدیر این دفتر خدمات تلفن همراه با اشاره به اینکه در راستای ارائه محتوای ایرانی اسلامی به اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به تولید محصولات فرهنگی اقدام کرده ایم، گفت: این محصولات شامل آهنگ پیشواز، آوای انتظار و راینواز تلفن‌های همراه از 400 مداح از سراسر کشور با موضوع محرم می‌شود که این خدمات، حدود 55 میلیون دریافت‌کننده تا به حال داشته است. همچنین محصولات فرهنگی پیامکی این مناسبت در مجموع 110 هزار دریافت داشته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها