طراحی کم‎نظیر پل طبیعت درسطح جهانی

کد خبر: 416708

رئیس سازمان شهروندان جهانی، در بازدید از منطقه عباس آباد طراحی این منطقه را در سطح جهانی و در مقایسه با کلانشهرهای دنیا کم نظیر دانست و جاری بودن زندگی شهری و پویایی را مشخصه اصلی آن عنوان کرد.

تهران سما: دکتر کواک، رئیس سازمان شهروندان جهانی خاطر نشان کرد: در تمام مراکز شهری، کلانشهرهای دنیا مثل نیویورک، لندن و... پهنه‌های مشابهی وجود دارد که منطقه عباس آباد را می‌توان از نظر طراحی، فضای سبز، کاربری و وسعت در میان آن‌ها کم نظیر دانست.

وی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته همواره فضای مدیریتی و تحولات شهر تهران را دنبال کرده‌ام و به جرات می‌توانم بگویم می‌توان مدیریت فعلی شهر تهران را یک الگوی جهانی مدیریت شهری محسوب کرد.

دکتر کواک، با اشاره به ویژگی‌های منطقه عباس آباد افزود: مجموعه گنبد مینا از نظر تکنولوژی و طراحی بسیار مدرن است و موارد مشابه آن در سطح آسیا و حتی جهان بسیار محدود بوده و کمتر کشوری توان طراحی و ساخت آن را دارد.

رئیس سازمان شهروندان جهانی، پل طبیعت را نیز یک سازه منحصر به فرد عنوان کرد و افزود: این پل به یک محور زنده و پویای شهری تبدیل شده است که می‌تواند یکی از شاخصه‌های شهر تهران باشد. ضمن آنکه احداث فضای سبز به روی آن و همچنین مشخصه‌های فنی و اجرایی آن بسیار قابل توجه است.

به گفته دکتر کواک، طراحی‌ها و تعریف کاربری‌ها در منطقه عباس آباد بسیار مدرن و به روز است. ضمن آنکه اولویت دادن به انسان، عابر پیاده و محیط زیست در آن بسیار ارزشمند است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها