ادای احترام فرمانده به نوجوان فداکار/تصاویر

کد خبر: 315866

مقامات ارشد ارتش پاکستان با حضور بر مزار «اعتزاز حسین» نوجوان ۱۵ ساله‌ای که این روزها به قهرمان ملی این کشور بدل شده است، به وی ادای احترام کردند.

ادای احترام فرمانده به نوجوان فداکار/تصاویر
فارس: مقامات ارشد ارتش پاکستان با حضور بر مزار «اعتزاز حسین» نوجوان 15 ساله‌ای که این روزها به قهرمان ملی این کشور بدل شده است به وی ادای احترام کردند. اعتزاز حسین نوجوان 15 ساله پاکستانی هفته گذشته در اقدامی شجاعانه توانست جان همکلاسی‌هایش را از مرگ حتمی نجات دهد. وی که در کلاس نهم درس می‌خواند و ساکن منطقه شیعه نشین «هنگو» واقع در ایالت «خیبر‌پختونخواه» بود، وقتی متوجه شد که یک عامل انتحاری در حال حرکت به سمت مدرسه وی است، تلاش کرد تا مانع ورود وی به ساختمان مدرسه شود.
همین اقدام باعث شد تا این عامل انتحاری که از دانش‌آموزان این مدرسه بود، قبل از رسیدن به ساختمان خود را منفجر کند که بر اثر این حادثه حسین جان خود را از دست داد. بدین ترتیب، اعتزاز حسین توانست با این اقدام به‌ موقع و شجاعانه جان 1000 دانش‌آموز را نجات دهد.
پس از این حادثه، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان خواهان اعطای «نشان ستاره شجاعت» به این نوجوان شد. در همین حال، سرتیپ «ندیم زکی» فرمانده ارتش در منطقه هنگو نیز به نمایندگی از ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان با حضور بر سر مزار این نوجوان و اهدای حلقه گل به آرامگاه وی ادای احترام کرد.
وی در این مراسم گفت: نوجوان فداکار پاکستانی که جان خود را برای فردای بهتر همکلاسی‌هایش فدا کرد، الگوی جوانان و سربازان ارتش است تا در مسیر مبارزه با تروریسم همواره آماده تقدیم جان خود برای حفاظت از مردم پاکستان باشند.
در این مراسم شماری از مردم و همکلاسی‌های این نوجوان نیز حضور داشتند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها