تولید شیر استریل گاومیش در ایران

کد خبر: 176557

وی گفت: شیر استریل گاومیش در جهان فقط در ایتالیا و بخش کوچکی از امریکا با عنوان شیر بوفالو تولید می شود و جمهوری اسلامی ایران با تولید این محصول جزو معدود کشورهای صاحب این صنعت است.

واحد مرکزی خبر: مدیرعامل شرکت صنایع لبنیات مهاباد گفت: نخستین بار در کشور شیر گاومیش، استریل و در بسته بندی های بهداشتی وارد بازار شد.

سیدرضا نجفی اردبیلی در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه شیر گاومیش به صورت سنتی تولید و مصرف می شود ، افزود: پرورش و نگهداری گاومیش به لحاظ اینکه این حیوان چندان اهلی نیست ، خیلی مقرون به صرفه نیست و روند حذف از چرخه تولید را طی می کند.

وی گفت: شیر استریل گاومیش در جهان فقط در ایتالیا و بخش کوچکی از امریکا با عنوان شیر بوفالو تولید می شود و جمهوری اسلامی ایران با تولید این محصول جزو معدود کشورهای صاحب این صنعت است.

مدیرعامل شرکت صنایع لبنیات مهاباد افزود: با حدود 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری موفق شدیم خط تولید شیر استریل و مرکز جمع آوری شیر گاومیش را در ارومیه احداث و دامداران را به ادامه فعالیت تشویق کنیم.

نجفی گفت: قیمت شیر گاومیش از شیر گاو بالاتر است و در حال حاضر شیر تولیدی را از گاو میش داران باقیمتی حدود هزار تومان خریداری می کنیم.

وی درباره ظرفیت روزانه تولید کارخانه افزود: این کارخانه در 2 نوبت ظرفیت تولید حدود 400 تن شیر استریل گاومیش را دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع لبنیات مهاباد گفت: گاومیش در روز 7 تا 10 کیلو شیر تولید می کند که این میزان در گاوهای شیری بیش از 2 برابر است.

نجفی افزود: هم اکنون شیر گاومیش تولید کنندگان آذربایجان غربی در مرکز تولید جمع آوری می شود و چنانچه شرایط مناسبی فراهم شود ، شیر دیگر تولیدکنندگان نیز در مناطق مختلف کشور جمع آوری خواهد شد.

وی گفت : شیر گاومیش 5 درصد چربی مفید دارد و بدون اضافه کردن مواد نگهدارنده تا 6 ماه پس از تاریخ تولید بدون نیاز به یخچال قابل مصرف است.

مدیر عامل شرکت صنایع لبنیات مهاباد افزود : شیر استریل گاومیش به بازارهای استان تهران و شهرهای آذربایجان غربی عرضه شده است.

نجفی گفت: با افزایش تولید ، امکان صادرات شیر گاومیش به کشورهای اروپایی و عربی فراهم است و درخواست هایی را از این کشورها دریافت کردیم.

وی از تولید انواع پنیر و ماست از شیر گاومیش در آینده نزدیک خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها