زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود

کد خبر: 1288929

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات سایتی راه‌اندازی کرده که بزودی از آن رونمایی می‌شود.

زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ابهام مطرح شده از سوی بعضی از رسانه‌ها در مورد مودم‌های فیبرنوری ساخت داخل، اظهار کرد: برخی از مودم‌های فیبرنوری تولید داخل، بعضی از فرکانس‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند و عمومیت ندارد. اگر تولیدکنندگان داخلی نتوانند نیاز کشور را تامین کنند طبیعتا بخشی از نیاز را از طرف طریق واردات تامین می کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: بزودی قراردادی بین اپراتورهای فیبرنوری و تولیدکنندگان مودم‌های داخلی امضا می‌شود تا امسال بخش قابل توجهی از نیاز کشور از این طریق تامین شود.

نیمی از کل ترافیک مصرفی کاربران داخلی است

زارع پور در ادامه با بیان اینکه بیش از دو برابر پهنای باند مورد نیاز کشور تامین شده که این میزان تقریبا دو برابر نسبت به ابتدای دولت افزایش داشته است، گفت: میزان مصرف ترافیک داخل کشور روز به روز در حال افزایش است و هم اکنون تقریبا نیمی از کل ترافیک مصرفی کاربران، ترافیک داخلی و نیم دیگر نیز ترافیک بین الملل است.

راه‌اندازی سایتی برای نمایش سرعت اپراتورها

وزیر ارتباطات همچنین از راه اندازی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات سایتی را راه‌اندازی کرده که بزودی رونمایی می‌شود و هر دو هفته یک بار میانگین کشوری سرعت اپراتورها را نشان می دهد تا همه مردم از آن اطلاع داشته باشند./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها