کدام مدارس فردا چهارشنبه تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا

کد خبر: 1260436

در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا استان یزد مصوب شد: به علت آلودگی هوا مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی شهرهای اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد این شهرستان و شهرهای میبد و بفروئیه روز چهارشنبه به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

کدام مدارس فردا چهارشنبه تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا

 در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا استان یزد مصوب شد: به علت آلودگی هوا مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی شهرهای اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد این شهرستان و شهرهای میبد و بفروئیه روز چهارشنبه به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

به گزارش سه شنبه ایرنا براساس پیش بینی پایداری جوی و صدور هشدار سطح زرد توسط اداره کل هواشناسی، به استناد آیین نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک چهارمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا سه شنبه شب با حضور اعضا در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد.

در این کارگروه پس از ارائه توضیحات توسط ادارات تخصصی و براساس شاخص های کیفی هوای ثبت شده توسط ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و پیش بینی استمرار پایداری و بالا بودن شاخص کیفی هوا برای چهارشنبه برای شهرهای اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد و شهرهای میبد و بفروئیه مصوبات وفق مقررات قانونی اتخاذ شد.

اطلاع رسانی وضعیت کیفی هوا بر اساس اطلاعیه های کارگروه، جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به ایجاد آلودگی هوا، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، فعالیت آموزشی مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی آموزشی به صورت غیرحضوری و مجازی توسط آموزش و پرورش شهرستان از مصوبات این کارگروه بود.

اعمال قانون با وسایل نقلیه با دود قابل رویت، منع تردد کامیون ها و برخورد با کلیه خودرو های شخصی عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، جلوگیری از تمام فعالیت های عمرانی در سطح شهر، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس های در پایانه ها و ترمینال های مسافربری و نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات توسط شهرداری های مربوطه از دیگر مصوبات بود.

همچنین استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه های مربوطه شهرهای مورد اشاره، تعطیلی‌ مهدکودک‌ها از طریق‌ ادارات‌ بهزیستی‌ شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

در این کارگروه هماهنگی برای تعطیلی موقت واحد های صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در ایجاد و تشدید آلودگی توسط حفاظت محیط زیست، فرمانداری، شهرداری با هماهنگی مقام قضایی شهرستان، ارائه توصیه های خود مراقبتی به گروه های حساس، زنان باردار و استقرار پایگاههای سیار فوریتهای پزشکی (اورژانس) و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مطرح شد.

اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی (اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی) در محیط های باز توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان از دیگر مصوبات این نشست بود.

اجرای صحیح این محدودیت ها کمک شایانی جهت کنترل آلایندگی ها می کند و در صورت پیش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری و میبد در ۵۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

تداوم آموزش غیرحضوری مدارس کاشان

آموزش غیرحضوری مدارس کاشان در روز چهارشنبه تداوم دارد، اما آموزش غیرحضوری روستاها و شهرهای تابعه آران و بیدگل لغو شد.

رحمت‌الله مشرقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، از حضوری شدن مدارس برخی مناطق شهرستان آران و بیدگل خبر داد و اظهار داشت: مدارس شهرهای نوش‌آباد، ابوزیدآباد، سفیدشهر و روستاهای تابعه شهرستان آران و بیدگل فردا به صورت حضوری برپا است.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهر آران و بیدگل همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود، افزود: دانش‌آموزان بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در کلاس‌های برخط شرکت‌ می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه غیرحضوری شدن مدارس این شهرستان بنا به تصمیم مرکز استان و به دنبال تشدید آلایندگی بوده است، ابراز داشت: دانش‌آموزان جزو گروه‌های حساس بوده و از این رو از ترددهای غیرضروری در فضای باز جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به بهبود شرایط جوی در شهرهای تابعه و روستاهای شهرستان آران و بیدگل کلاس‌های مدارس این نواحی به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: مدیران و کادر آموزشی مدارس آموزش دانش‌آموزان این مدارس را به صورت حضوری برگزار کرده و شرایط این مهم را فراهم کنند.

هادی کاشانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به تداوم آلایندگی هوا در شهرستان کاشان، اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی کمیته اضطرار در مرکز استان تمامی مقاطع تحصیلی کاشان فردا تعطیل است.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها نیز در این روزها تعطیل است، افزود: شهروندان کاشانی با توجه به تداوم آلایندگی از ترددهای غیرضروری خودداری و از حضور در مناطق ترافیکی و پرتردد اجتناب کنند.

رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان با بیان اینکه ورزشکاران از فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند، ابراز داشت: سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و گروه‌های حساس از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها