سردار رادان: خروج غیرقانونی زائری گزارش نشد

کد خبر: 1242889

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ۴ میلیون ‌زائر ایرانی از مرزهای شش‌گانه به کربلا رفته‌اند، گفت: بیشترین تردد در مزرهای ششگانه به ترتیب متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چزابه، باشماق و تمرچین است.

 سردار رادان:  خروج غیرقانونی زائری گزارش نشد

سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان دقایقی پیش  با حضور در نقطه صفر مرزی مهران در جمع خبرنگاران مستقر در مرز مهران اظهار کرد: سهم مرز مهران از مجموع تردد زائران یک میلیون و 500 هزار خروج و یک میلیون نفر ورود بوده است.

وی افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون 4 میلیون نفر زائر از مرزهای ششگانه کشور خارج شده اند و 2 میلیون و 400 هزار نفر نیز بازگشته‌اند.

سردار رادان ادامه داد: خروج زائران از مرزهای شش‌گانه به سمت کشور عراق در اربعین سال جاری نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: و به ترتیب بیشترین تردد در مزرهای شش‌گانه متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چزابه، باشماق و تمرچین است.

رادان با اشاره به اینکه حضور عموم مردم در اربعین امسال حماسه‌ساز و بی‌نظیر بود، ادامه داد: از امروز بنا به تجارب سال های پیشین حجم بازگشت زائران بیشتر از خروج خواهد بود.

وی یادآور شد: برای اربعین امسال باتوجه به شرایط سهل تردد زائران به سمت عراق تاکنون موردی از ورود یا خروج غیرقانونی زائران اعم از اتباع ایرانی و غیرایرانی از مرزهای ششگانه مشاهده و گزارش نشده و شرایط برای سفری سهل، ایمن و ارزان زائران فراهم شده است.

فرمانده فراجا در مورد تصادفات جاده ای هم گفت: امسال 31 درصد کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ثبت شد که این امر بیانگر توجه و اهتمام رانندگان به توصیه های پلیس و رعایت قوانین رانندگی است.

وی در مورد تسهیل در تردد روان و بدون توقف زائران از گیت های خروجی به سمت عراق هم توصیح داد: امسال در راستای معماری پلیس آینده، دپیلماسی های انتظامی با کشور عراق صورت گرفت.

رادان ادامه داد: همچنین رایزنی و گفت و گوهای مکرر وزرای کشور و امور خارجه ایران با طرف عراقی نیز در تسهیل ورود زائران به داخل خاک عراق فراهم و با کمک دولت و نیروی انتظامی عراق گره های ترددی گذشته مرتفع شد.

فرمانده فراجا در خصوص صدور گذرنامه ها هم توضیح داد: برای اربیعن امسال نزدیک به سه میلیون درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی ثبت شد که یک میلیون و 600 مورد آن مربوط به گذرنامه های زیارتی بود.

به گفته سردار رادان 80 درصد متقاضیان صدور گذرنامه از نرم افزار پلیس من استفاده کردند و همه متقاضیان گذرنامه های خود را دریافت کرده اند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها