انفجار در پالایشگاه گاز سرخس

کد خبر: 1240678

سرپرست معاونت امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نشت گاز و انفجار خفیف ناشی از آن در پالایشگاه شهید «هاشمی‌نژاد» سرخس ۲ کشته و پنج مجروح برجا گذاشت.

انفجار در پالایشگاه گاز سرخس

 سرپرست معاونت امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نشت گاز و انفجار خفیف ناشی از آن در پالایشگاه شهید «هاشمی‌نژاد» سرخس ۲ کشته و پنج مجروح برجا گذاشت.

محمد زهدی   افزود: نشت گاز محصور شده در یکی از شیرهای بخشی از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس که در دست تعمیر بوده است، منجر به انفجار به نسبت خفیف شد.

وی اظهار داشت: با کمال تاسف ۲ نفر از کارکنان پالایشگاه سرخس بر اثر این انفجار جان باختند و پنج مجروح این حادثه به بیمارستان سرخس منتقل شدند که حال عمومی آنان مساعد است.

شایان ذکر است: مخازن گازی منطقه خانگیران شامل سه مخزن گاز شیرین با ظرفیت تولید ۱۷ میلیارد متر مکعب و یک مخزن گاز ترش عظیم با ظرفیت تولید ۵۵۰ میلیارد متر مکعب است.

برداشت از منابع گاز شیرین خانگیران در سال ۱۳۵۲ با سه حلقه چاه و بهره‌برداری از مخزن گاز ترش مزدوران در سال ۱۳۶۲ و هم‌زمان با راه‌اندازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با حفر ۶ حلقه چاه آغاز شد./همشهری

۲ نفر از مسمومان حادثه پالایشگاه گاز سرخس فوت کردند

فرماندار سرخس از فوت دو نفر بر اثر نشت گاز در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد این شهرستان خبر داد.

حسن نوری‌زاده در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: متاسفانه لحظاتی قبل دو نفر از کسانی که ظهر امروز به دلیل انتشار گاز در پالایشگاه گاز سرخس مسموم شده بودند، فوت کردند.

وی عنوان کرد: در پی نشت گازترش در پالایشگاه گاز سرخس ۶ نفر مسموم و به بیمارستان لقمان حکیم سرخس منتقل شدند که متاسفانه دو نفر از آنان به دلیل وضعیت وخیم فوت شدند.

فرماندار سرخس با بیان اینکه بلافاصله این افراد به بیمارستان لقمان حکیم سرخس منتقل شدند، گفت: علیرغم تلاش پزشکان اما دو نفر از آنان به دلیل وخامت حال فوت شدند.

نوری‌زاده گفت: اکنون ۴ نفر دیگر از مصدومان در بیمارستان لقمان حکیم تحت درمان و مداوا هستند.

ساعت ۱۵.۵۰ دقیقه امروز  پنج شنبه یکی از شیرفلکه‌های صنعتی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس که در حال تعمیرات(اورها) بود، گازترش نشست و انتشار پیدا کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها