اعلام ۳ بزرگراه پرترافیک در پایتخت/ ترافیک نیمه سنگین ۴ محور در اطراف تهران

کد خبر: 1185852

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح وضعیت صبحگاهی ترافیک در معابر تهران گفت که بزرگراه‌های شهید نواب، شهید حکیم و شهید همت جزو پرترافیک‌ترین معابر در ساعات پیک ترافیک محسوب می‌شوند.

اعلام ۳ بزرگراه پرترافیک در پایتخت/ ترافیک نیمه سنگین ۴ محور در اطراف تهران

سرهنگ علی اصغر شریفی درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت در صبح امروز گفت:‌ رصدی که از طریق دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک از سطح معابر شهر تهران انجام شده  نشان می‌دهد که ترافیک صبحگاهی در معابر تهران از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز آغاز شده و تا حوالی ساعت ۷:۳۰ تا ۸ به اوج خود رسیده و پس از آن نیز تا حوالی ساعت ۹:۳۰ از حجم آن کاسته شد به طوری که در از ساعت ۱۰ به بعد شاهد عادی شدن تردد در معابر هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که از حوالی ساعت ۱۲ و زمان تعطیلی مدارس کمی شاهد افزایش حجم ترافیک در اطراف مدارس و معابر منتهی به آن باشیم، گفت: در این خصوص ماموران پلیس راهور در آماده‌باش کامل قرار دارند، اما لازم است که رانندگان نیز همکاری لازم را در مدیریت و روان‌سازی ترافیک داشته‌باشند و از پارک دوبل و توقف غیرمجاز در اطراف مدارس پرهیز کنند. توقف در مناطق غیر مجاز سبب افزایش حجم ترافیک می‌شود. همچنین درخواست دیگر ما از رانندگان این است که هنگام رانندگان در اطراف مدارس دقت و توجه بیشتری به مسیر و تردد دانش‌آموزان داشته باشند.

 رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:‌ برای ترافیک عصرگاهی هم که برابر رویه روزهای اخیر از حوالی ساعت ۱۶ آغاز می‌شود، تمهیدات لازم اتخاذ شده است. البته بازهم لازم است که شهروندان همکاری لازم را داشته باشند و از تردد غیرضروری در ساعات پیک ترافیک پرهیز کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شریفی درباره وضعیت ترافیک معابر در صبح امروز نیز گفت:‌به طور کلی می‌توان گفت که سه بزرگراه نواب، حکیم و همت پرترافیک‌ترین معابر پایتخت محسوب می‌شوند و در صبح امروز نیز ما شاهد ترافیک پرحجم در این سه بزرگراه بودیم.

وی ادامه داد:‌ در بزرگراه شیخ فضل الله‌نوری در مسیر غرب به شرق از جناح، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، بزرگراه شهید سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل شهید صیادشیرازی ، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گلها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان نیز ترافیک پرحجم صبحگاهی را داشتیم.

شریفی با بیان اینکه در بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه شهید بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) نیز شاهد بار ترافیکی بودیم، گفت: در بزرگراه یادگار امام(ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست، خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و استاد معین و جانبازان از میدان امام رضا (ع) نیز وضعیتی مشابه وجود داشت./ایسنا

ترافیک نیمه سنگین ۴ محور در اطراف تهران/ کاهش ترددهای جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ترافیک نیمه سنگین در چهار محور اطراف تهران خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور گفـت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه قزوین - کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس هستیم. همچنین وضعیتی مشابه در محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس و محور تهران - پاکدشت محدوده خاورشهر گزارش شده است. در دیگر محورهای مواصلاتی تردد بدون هیچگونه مشکل و گره‌ترافیکی خاصی در حال انجام است.

وی درباره وضعیت تردد در جاده‌های کشور نیز گفت:‌براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های ترددشمار ترددهای جاده‌ای در سراسر کشور نسبت به روز قبل ۸.۲ درصد کاهش داشته است. ساعت اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین ساعت تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج بامداد بوده است. پنج محور دارای بیشترین تردد در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج و  آزادراه قم - تهران بوده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای مسدود نیز اظهارکرد:‌ دو محور ریگان - ایرانشهر و لاسم - ارجمند تا اطلاع بعدی مسدود است و در این مدت تردد از محورها و مسیرهای جایگزین انجام می‌شود.

شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش پراکنده باران در برخی از محورهای استان خراسان رضوی است. در دیگر محورها پدیده جوی خاصی گزارش نشده است. اما با توجه به اینکه در فصل سرما و بارش‌ها هستیم، لازم است رانندگان آمادگی لازم برای مواجهه با نزولات آسمانی در حین سفر و رانندگی را داشته باشند و حتما از سالم بودن تجهیزات زمستانی خود مطمئن شوند. رعایت فاصله طولی مناسب، رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز جزو مواردی است که در هنگام رانندگی در شرایط بارش برف و باران توصیه می‌شود.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها