تعطیلی مدارس این استان به دلیل افزایش تعداد کرونایی‌ها

کد خبر: 1126396

بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در استان مرکزی به دلیل اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا همه مدارس شهرستان‌های اراک و ساوه به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

تعطیلی مدارس این استان به دلیل افزایش تعداد کرونایی‌ها

 با تغییر رنگ شهر اراک به قرمز کرونایی با تصمیم ستاد کرونا در استان مرکزی وضعیت مدارس این شهر باردیگر غیرحضوری شد.

همچنین با تصمیم ستاد کرونا مدارس ساوه نیز به مدت 2 هفته به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

در حال حاضر شهر اراک در وضعیت قرمز قرارداد و شهرهای ساوه، دلیجان و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و شهرهای تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان، خنداب، خمین، زرندیه و آشتیان نیز زرد هستند.

طی 24 ساعت گذشته کرونا یک خانواده را در استان عزادار کرد و  ۴۹۵ نفر را گرفتار بیماری،  بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۴۹۵مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۰۹ هزار و ۱۳۸نفر رسیده است.

از مجموع مبتلایان  ۵۵ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان مرکزی گزارش شده  و یک نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا  جان خود را از دست داد./فارس

تعطیلی ۵ مدرسه دیگر به دلیل شیوع کرونا در شهرستان تایباد

تایباد - رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: ۵ مدرسه شهری در شهرهای کاریز و تایباد به علت شیوع بیماری تتعطیل شدند.

حیدر احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیک ششم کرونا آغاز شده است و نشانه‌های آن در بسیاری از شهرستان‌ها دیده می‌شود؛ شهر تایباد هم مدتی است از وضعیت "آبی" به وضعیت "زرد" تغییر یافته است و این نشانه خوبی برای شهرستان نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد اضافه کرد: در دو هفته گذشته آمار بیماران بستری به ۵ برابر و تعداد مراجعین سرپایی حدود ۷ برابر افزایش یافته است و این نشانه‌ها نگران کننده هستند، این در حالی است که پیش از روند صعودی، طی حدود ۵ هفته آمار موارد مثبت ما بین یک تا دو نفر بود، اما الان به حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر رسیده است که نشان دهنده گردش آزاد ویروس در شهرستان است.

وی با بیان اینکه امیکرون در حال تبدیل به سویه غالب است، گفت: بر همین اساس می‌توانیم این بیماران را از همین سویه در نظر بگیریم، هرچند در عمل تفاوت خاصی ندارد و بیماری کرونا است و می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند، بنابراین تقاضای ما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون به ویژه دوز سوم است.

احسانی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد مردم شهرستان حداقل یک دوز واکسن دریافت کردند و ۸۳ درصد نیز واکسیناسیون خود را تکمیل کردند، همچنین ۲۳ درصد جامعه هدف شهرستان نسبت به تزریق دوز یادآور خود اقدام کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد گفت: مطالعات نشان داده با تزریق دوز سوم امکان ابتلای بیماری به شدت کاهش پیدا کرده است و در موارد مبتلا، شدت بیماری به اندازه چشمگیری پایین گزارش شده است، این در خصوص افرادی که دو دوز دریافت کردند، مشاهده شده امکان بستری در بیمارستان کاهش پیدا کرده است و اگر بستری شوند نیز خطر آن به شدت پایین است.

وی تصریح کرد: دهستان کرات بالاترین میزان تزریق واکسیناسیون را ثبت کرده است، این در حالی است که در مناطق شهری وضعیت واکسیناسیون مناسب نیست که لازم است افراد مؤثر در جامعه نسبت به تشویق جامعه به تزریق واکسن مشارکت نمایند.

احسانی در خصوص تعطیلی مدارس شهرستان نیز گفت: بر اساس بخشنامه کشوری، اگر در کلاسی موردی از بیماری مشاهده شود؛ آن کلاس به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد و اگر در کلاس‌های متعدد انتقال بیماری مشاهده شود، مدرسه به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد و آموزش بر بستر فضای مجازی ادامه خواهد یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: ۵ مدرسه شهری در شهرهای کاریز و تایباد به علت شیوع بیماری تعطیل شدند و با بررسی‌های انجام شده و شیوع کرونا در بین دانش آموزان و معلمان احتمال تعطیلی مدارس دیگری نیز وجود دارد./مهر

کرونا مدارس قوچان را تعطیل کرد

 آموزش و پرورش شهرستان قوچان از تعطیلی تمام مدارس این شهرستان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره آموزش و پرورش قوچان با صدور اطلاعیه‌ای، تعطیلی مدارس این شهرستان در روز دوشنبه ۱۱ بهمن را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آماده است فعالیت آموزشی مدارس شهرستان قوچان در روز دوشنبه ۱۱ بهمن به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

در بخش دیگر این اطلاعیه آورده شده: به‌منظور اهمیت دادن به سلامتی دانش آموزان، اولیا و همکاران محترم و پیشگیری از گسترش سویه جدید کرونا، مقرر شد تمامی مدارس شهری و روستایی شهرستان قوچان در روز دوشنبه ۱۱ بهمن فعالیت آموزشی خود را به‌صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد و سامانه‌های آموزشی مجاز ادامه دهند. حضور عوامل اجرایی مدارس به منظور ارائه خدمات به مراجعین و نظارت بر فرآیند آموزش غیرحضوری، در مدارس الزامی است.

آموزگاران و دبیران محترم می‌توانند در صورت نیاز، از امکانات مدارس جهت تدریس غیرحضوری استفاده نمایند. قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی شهروندان محترم، تضمین کننده سلامتی است./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها