جاذبه های گردشگری زاهدان که باید آنها را دید

کد خبر: 1100312
جاذبه های گردشگری زاهدان که باید آنها را دید

استان سیستان و بلوچستان یکی از زیباترین و بکرترین استان­های کشورمان می­باشد. این استان که در قسمت جنوب شرقی ایران واقع شده است، جاذبه­های طبیعی و تاریخی مختلفی را در خود جای داده است. شهر زاهدان نیز بعنوان مرکز این استان، یکی از توریست­پذیرترین شهرهای این استان می­باشد. ما در این مقاله می­خواهیم تعدادی از جاذبه­های گردشگری این شهر را به شما معرفی کنیم که شاید اسم آنها را نشنیده باشید، اما هر زمان که به این شهر سفر کردید، پیشنهاد می­شود که از آنها دیدن کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما در نهایت روشی برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت به مقصد این شهر را با شما در میان می­گذاریم.

خانه شمس

یکی از خانه­های زیبا و تاریخی این شهر، خانه شمس می­باشد. این خانه خشتی که ما را یاد خانه­های محله فهادان یزد می­اندازد، در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت این خانه به سال ۱۳۱۵ شمسی بازمی­گردد و تاکنون، یک بار مورد بازسازی قرار گرفته است. در حیاط این خانه چند باغچه کوچک قرار دارد که به زیبایی آن افزوده است و اتاق­های آن نیز دور تا دور خانه قرار گرفته­اند.

خانه ابویی

یکی دیگر از خانه­های معروف و دیدنی شهر زاهدان، خانه ابویی می­باشد. این خانه نیز مانند خانه شمس، قدمتش به حدود ۹۰ سال پیش بازمی­گردد. زمانی که در سال ۱۳۱۱ این خانه به همت استاد محمدعلی محمودی که یکی از برجسته­ترین معماران شهر یزد بود، ساخته شد. در ساخت این خانه از آجر و خشت خام استفاده شده است و نمای آن، شما را یاد خانه­های شهر یزد می­اندازد. این خانه در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

موزه پست و ارتباطات

اگر علاقمند به موزه هستید، بازدید از موزه پست و ارتباطات شهر  زاهدان را از دست ندهید. این موزه که در محل ساختمان قدیمی پست شهر زاهدان قرار گرفته است، در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و قدمت ساخت آن نیز به سال ۱۳۱۱ بازمی­گردد. در واقع این ساختمان، اولین اداره پست شهر زاهدان بوده است. در معماری و ساخت آن نیز مانند خانه­ها و ساختمان­های شهرهای کویری مثل یزد، از آجر و خشت خام استفاده شده است.

خرید بلیط هواپیما زاهدان

برای خرید بلیط هواپیما تهران زاهدان با بهترین قیمت، می­بایست وارد سایت اسنپ تریپ شده و در قسمت پرواز، تهران را بعنوان مبدا و زاهدان را بعنوان مقصد خود انتخاب کرده و تاریخ پرواز را نیز تعیین کنید. سپس اسنپ تریپ پروازهای مختلفی را به شما پیشنهاد می­دهد. شما می­توانید این پروازها را بر اساس ایرلاین و قیمت و ساعت حرکت فیلتر کرده و در نهایت بلیط مد نظرتان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. شما می­توانید بلیط را از همان ابتدا بصورت رفت و برگشتی انتخاب کرده و بلیط هواپیما زاهدان تهران را نیز همان اول از اسنپ تریپ بخرید و هزینه هر دو را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها