خالکوبی دست، سارق سابقه‌دار پایتخت را لو داد

کد خبر: 1086832

خالکوبی روی دست سارق سابقه‌دار، راز سرقت او را از ۱۵ خانه در پایتخت فاش کرد.

خالکوبی دست، سارق سابقه‌دار پایتخت را لو داد

اواخر سال گذشته مأموران پلیس پایتخت در جریان دستبرد میلیونی به خانه‌ای در پاسداران قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که دزدان با سوءاستفاده از غیبت صاحبخانه، از طریق بالکن وارد آنجا شده و همه اموال باارزش ازجمله طلاها و پول‌های نقد موجود در خانه را به سرقت برده‌اند.

تنها سرنخی که از دزدان به جا مانده بود، تصاویر دوربین‌ مداربسته ساختمان بود که لحظه ورود ۲ سارق به خانه مالباخته را ضبط کرده بودند. مأموران به بازبینی تصاویر پرداختند و هر چند سارقان صورتشان را با ماسک پوشانده بودند اما اثری از یک خالکوبی خاص روی دست یکی از آنها توجه مأموران را جلب کرد.

کارآگاهان پلیس که حدس می‌زدند سارقان از مجرمان سابقه‌دار باشند به بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس پرداختند. آنها به‌دنبال سارقی می‌گشتند که چنین خالکوبی‌ای روی دستش داشت و در نهایت پس از مدت‌ها پیگیری موفق شدند او را شناسایی کنند. حدس مأموران درست بود و دزدی که روی دستش خالکوبی داشت، یک مجرم سابقه‌دار بود که پیش از این نیز از سوی پلیس دستگیر و زندانی شده بود.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری سارق ۳۱ ساله به نام مجید آغاز شد. اما هیچ ردی از او نبود و هر چند مأموران پاتوق‌های وی را زیرنظر گرفته بودند اما او هرگز در آنجا آفتابی نشد. در ادامه اما اطلاعاتی به‌دست آمد که اسرار پرونده را فاش کرد و معلوم شد که مجید مدتی قبل و در جریان یک درگیری مسلحانه طایفه‌ای در یکی از شهرهای غرب کشور دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

با هماهنگی‌های قضایی، وی به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و هرچند در ابتدا مدعی بود که در سرقت نقشی نداشته است اما وقتی تصویر ضبط شده خود را در دوربین مداربسته دید به سرقت از خانه شاکی با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ علی کنجوریان، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: متهم علاوه بر سرقت از خانه شاکی به سرقت‌های سریالی دیگر هم اعتراف کرد و گفت که با همدستی دوستش از ۲ سال قبل تا اواخر سال ۹۹ به خانه‌ها در شمال تهران دستبرد می‌زده است.

وی ادامه داد: براساس اعترافات متهم، وی و همدستش با پرسه‌زنی در مناطق شمال پایتخت، خانه‌هایی را که فاقد ایمنی لازم بودند شناسایی می‌کردند و از طریق بالکن وارد آنجا شده و اموال باارزش را به سرقت می‌بردند.

به‌گفته سرهنگ کنجوریان، متهم تاکنون به سرقت از ۱۵ خانه اعتراف کرده که تحقیقات برای دستگیری همدست او و خریداران اموال مسروقه ادامه دارد./ روزنامه همشهری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها