چگونه جو ورزشگاه‌ها علیه پروپاگاندای رسانه‌های غربی برآشفت؟

هواداران آزادگی

کد خبر: 1251682

حقیقت راه خودش را می‌یابد، درست در روزهایی که رسانه‌های غربی از تریبون‌های رسمی در اختیارشان سعی در تحریف حقیقت دارند مردم از محدودترین فضاهای در اختیار فریاد آزادگی سر می‌دهند و خلاف قرائت رسانه‌هایشان راه به حقیقت می‌برند. ورزشگاه‌های فوتبال با جمعیت‌های قابل توجه حالا بستر تازه این ماجراست.

هواداران آزادگی

صریح مثل هواداران گالا 
یکی از بازی‌های حساس و همیشه دیدنی فوتبال ترکیه یکشنبه‌شب برگزار شد که گالاتاسرای میزبان بشیکتاش بود. این بازی زیبا در نهایت با پیروزی ۲ بر یک تیم میزبان به پایان رسید اما آنچه که برای رسانه‌ها و عکاسان کنار زمین جالب بود، پیامی بود که در طول بازی روی سکوهای ورزشگاه به‌وضوح دیده می‌شد. هواداران گالا در این بازی بنرهایی را جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین با خود به ورزشگاه آورده بودند که روی آن نوشته شده بود: «اگر قدس آزاد نشود، همه جهان اسیر خواهد ماند. بشریت وجدان خود را در غزه از دست داده است.» همچنین بازیکنان پیش از شروع بازی بنری را در دست داشتند که روی آن عبارت «غزه در ظلم» نوشته شده بود. البته این رویه و واکنش را می‌توان در راستای اقدامات خود این باشگاه نیز تفسیر کرد. پیش از نیز باشگاه گالاتاسرای در بیانیه‌ای رسمی از مردم فلسطین حمایت کرده بود. 

به خاطر خدا 
در روزهایی که دولت انگلیس حمایت تمام و کمالی از رژیم صهیونیستی می‌کند و هیچ توجهی به مردم مظلوم فلسطین نمی‌کند، هواداران فوتبال در این کشور نمی‌خواهند در مسیر سیاستمداران خود قدم بردارند. یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ برتر انگلیس که یکشنبه برگزار شد، دیدار دو تیم همشهری لیورپول و اورتون یا همان دربی مرسی‌ساید بود. دو مورد در جهت حمایت از فلسطینی‌ها در سکوهای این ورزشگاه دیده شد؛ اول این‌که تعدادی از هواداران لیورپول هنگام شروع بازی، پرچم‌هایی از فلسطین را در دست داشتند تا این‌طور حمایت خود از این مردم مظلوم را نشان دهند. مورد دوم که نمود بیشتری داشت، بنری بود که توسط تعدادی از هواداران در کنار خط زمین نمایش داده شد و به‌وضوح مشخص بود. روی این بنر نوشته شده بود: «محض رضای خدا به داد غزه برسید.» 

سلتیک حامی همیشگی فلسطین
در دنیای فوتبال، هیچ تیم و هواداری به اندازه تیم‌های اسکاتلندی و هواداران‌شان از فلسطینی‌ها طی چند دهه گذشته حمایت نکرده‌اند. با شروع حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باز هم شاهد چنین حمایت‌هایی از تیم‌های اسکاتلندی بودیم. نمونه مشخص آن، اقدام اخیر باشگاه سلتیک بود. هواداران این تیم چند روز پیش و در جریان بازی مقابل کیلمارنوک با پرچم‌های متعددی از فلسطین وارد ورزشگاه شدند. روز بعد مدیریت باشکاه با انتشار بیانیه‌ای این اقدام هواداران سلتیک را محکوم کرد و آن را اقدامی سیاسی خواند.  در واکنش به این بیانیه باشگاه، هواداران دو‌آتیشه سلتیک موسوم به «دِ گرین بریج» هم بیانیه‌ای تند منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: دِ گرین بریج همچنان به حمایت بی‌چون و چرای خود از مردم فلسطین ادامه می‌دهد. ما همبستگی و دعاهای صمیمانه خود را برای دوستان‌مان در سراسر فلسطین در این زمان دردناک می‌‌فرستیم، آن هم در شرایطی که باز هم بسیاری از جامعه بین‌الملل به‌دلیل بزدلی به فلسطینی‌ها پشت می‌کنند؛ درحالی که جنایات جنگی بر جمعیتی عمدتا بی‌دفاع و محصور شده تحمیل می‌شود.  

ابتکار هواداران اوساسونا
چند شب پیش نیز در بازی هفته دهم لالیگا که اوساسونا از گرانادا میزبانی می‌کرد، اتفاق جالبی افتاد. هواداران اوساسونا با توجه به این‌که شون وایسمن، تنها مهاجم اسرائیلی لالیگا در تیم گرانادا بازی می‌کند، به‌صورت هماهنگ و دسته‌جمعی، پیش از آغاز بازی صد‌ها پرچم فلسطین را بر‌افراشتند تا حمایت خود را از غزه اعلام کنند. این در‌ حالی است که نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه خیلی تلاش کردند تا مانع این کار شوند اما نتیجه‌ای نداشت. مهم‌تر این‌که به‌دنبال این اتفاق، وایسمن از رفتن به داخل زمین امتناع کرد. صفحه هواداران این باشگاه نیز در شبکه اجتماعی‌ X پیش از آغاز این بازی پوستری را منتشر کرد که در آن ستاره داوود (نماد صهیونیسم) و صلیب شکسته (نماد آلمان نازی) روی سینه وایسمن حک شده بود و در زیر آن نوشته شده بود: صهیونیسم و فاشیسم را نابود کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها