سریال تایید و تکذیب‌ها درباره پروژه میانکاله ادامه دارد

مورد عجیب میانکاله

کد خبر: 1242453

عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید سازمان محیط زیست دیگر مشکلی با پروژه میانکاله ندارد! خبری که به نوعی اب سردی بود برای فعالان محیط زیست، اما حالا سازمان محیط زیست ایران با انتشار بیانیه‌ای این ادعا را تکذیب کرده است. ماجرای پروژه میانکاله همچنان ادامه دارد و حواشی بسیار پیرامون این پروژه تا اینجای کار بیشتر از آنکه دوستداران محیط زیست را امیدوار کرده باشد آنها که در پی اجرای این پروژه هستند را امیدوار نگه داشته است. اگرچه حالا نقل قول غلامرضا شریعتی با تکذیب سازمان حفاظت از محیط زیسا همراه شده اما به نظر می‌رسد نقل چنین اخباری هم قرار است امید به آغاز این پروژه را همچنان زنده نگه دارد.

مورد عجیب میانکاله

قضیه شکل اول

ماجرا از سفر هفته گذشته علی سلاجقه به مازندران آغاز شده است، جایی که او به قصد افتتاح پروژه‌ای به این استان رفته و آنطور که رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید در گفتگویی که در تلویزیون استانی پخش شده ادعا کرده است موانع اجرای پروژه میانکاله رفع شده است! غلامرضا شریعتی می‌گوید « هفته پیش جناب آقای دکتر سلاجقه به مازندران آمده بودند تا طرحی را در یکی از شرکت‌های لبنی افتتاح کنند. من از ایشان یک مصاحبه‌ای شنیدم که در تلویزیون مازندران پخش شد؛ آقای سلاجقه گفتند که موانع سر راه پروژه دارد رفع می‌شود و پروژه اجرا می‌شود.»

قضیه شکل دوم

ادعای رفع ایرادات به اظهارنظر رئیس سازمان محیط زیست محدود نمانده است. در میانه گفتگوی غلامرضا شریعتی اینطور عنوان می‌شود که در کنار علی سلاجه مجموعه دولت و البته دستگاه قضا هم عنوان کرده‌اند که ایرادات  پروژه میانکاله رفع شده و این پروژه برای اجرای موردی ندارد! او می‌گوید « قبلا ایراداتی داشتند. با توجه به اینکه سازمان بازرسی کل کشور گزارشی برای آقای رئیسی رئیس‌جمهور فرستاد و در این گزارش صراحتا بیان کردند که پروژه مشکل خاصی ندارد و فرآیند اجرای آن هم مشکلی ندارد. با توج به تعیین تکلیف سازمان بازرسی کل کشور و جناب آقای اژه‌ای ریاست محترم قوه قضاییه هم در مازندران اعلام کردند که دیگر از نظر ما به‌عنوان دستگاه قضا پروژه موردی ندارد، به‌نظر می‌رسد با رفع ابهاماتی که صورت گرفته، پروژه به سمت اجرا می‌رود.»

تکذیب تند سازمان حفاظت از محیط زیست

این اظهارنظرها اما با واکنش سازمان حفاظت از محیط زیست رو به رو شده است. این سازمان در اطلاعیه کوتاهی که منتشر کرده آورده است : «با توجه به اینکه پروژه پتروشیمی میانکاله از دید این سازمان، مجوز ارزیابی محیط زیستی دریافت نکرده است، برخی رسانه ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادعاهایی مبنی بر سلب مسئولیت و یا عقب نشینی سازمان حفاظت محیط زیست از مواضع قبلی خود منتشر کرده اند که این سازمان تمامی این موارد را رد کرده و نظر تخصصی خود را برای تصمیم گیری نهایی به استحضار دولت رسانده است. امروز در برخی از سایت ها خبری مبنی بر تغییر موضع سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به پروژه پتروشیمی میانکاله منتشر شده بود.»

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست ۶ شهریورماه در آخرین اظهارات خود درباره پروژه پتروشیمی میانکاله گفته بود که سازمان حفاظت محیط زیست درخواست طرح میانکاله را بررسی کرده و این صنعت هیچگونه مجوز استقرار ندارد و برخی مواقع درباره این رویکرد جبهه‌گیری می‌شود این در حالیست که سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان تخصصی و بی‌طرف است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها