درخواست آلمان از آمریکا برای شفاف سازی درباره پروژه سوریه

کد خبر: 920889

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه هنوز هیچ شفافیتی درباره عملیات ضد داعش در سوریه بعد از بازگشت نیروهای آمریکایی نشده است، ابراز امیدواری کرد که در نشست واشنگتن در این باره شفاف سازی شود.

درخواست آلمان از آمریکا برای شفاف سازی درباره پروژه سوریه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بعد از اعلان اخیر دولت آمریکا مبنی بر بازگرداندن نیروهای خود از سوریه وزرای امور خارجه ائتلاف ضد داعش می خواهند امروز (چهارشنبه) در واشنگتن درباره چگونگی ادامه مبارزه با تروریسم داعش با هم مشاوره کنند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان قبل از سفر به واشنگتن برای شرکت در این کنفرانس در سخنانی تاکید کرد که ما هنوز در سوریه هیچ شفافیتی در این باره نداریم که چگونه بعد از بازگشت اعلام شده نیروهای آمریکا ازاین م نطقه ازشکاف ایجاد شده می توان اجتناب کرد تا دوباره درگیری های سابق تشدید نشود و داعش تقویت نشود.

بیشتر بخوانید

روحانی در دیدار ولید معلم: ثبات کامل سوریه از اهداف مهم ایران است

گروه‌های تروریستی در سوریه محموله گاز کلر را به خان‌شیخون منتقل کردند

وی ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات در واشنگتن اطلاعات بیشتری در این باره داده شود. به گفته وی خطری که از طرف داعش در عراق و سوریه ایجاد شده هنوز مرتفع نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که حدود 2 هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. البته وی هنوز یک تصمیم زمانی برای این منظور را ارائه نداده است. وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که داعش در سوریه از از 99.5 درصد قلمرو تحت سیطره خود بیرون رانده شده که در عرض چند هفته دیگر این رقم به صد درصد می رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها