ولیعهد عربستان با وجود اعتراضات مردمی وارد تونس شد

کد خبر: 897361

«محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان با وجود مخالفت گسترده مردمی در تونس، سه شنبه شب وارد پایتخت این کشور شد.

ولیعهد عربستان با وجود اعتراضات مردمی وارد تونس شد

خبرگزاری ایرنا: رسانه های عربی اعلام کرده اند دیدار بن سلمان از تونس چند ساعت بیشتر طول نمی کشد. تارنمای «شمس اف ام » تونس نیز در این خصوص نوشت، «الباجی قاید السبسی » رئیس جمهوری تونس و شماری دیگر از مقام های این کشور به استقبال بن سلمان در فرودگاه رفتند. بن سلمان پیش از این از امارات، بحرین و مصر دیدار کرده بود.

طی روزهای گذشته شمار زیادی از احزاب و گروه های سیاسی و فعالان حقوق بشری در تونس با برگزاری تجمع و راهپیمایی، خواستار جلوگیری از ورود بن سلمان به کشورشان شده بودند. اتحادیه ملی روزنامه نگاران تونس روز جمعه در نامه ای سر گشاده برای« الباجی قاید السبسی »رئیس جمهوری این کشور، « محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را دشمن آزادی بیان و خطری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست و موافقت با دیدار او از تونس را شدیدا محکوم کرد.

گروهی از وکلای دادگستری تونسی موسوم به گروه 50 وکیل نیز مخالفت خود را با این دیدار اعلام و تاکید کردند برای جلوگیری از ورود او شکایتی در دادگاه ثبت می کنند. روز سه شنبه نیز شمار زیادی از تونسی ها در خیابان «الحبیب بورقیبه » واقع در مرکز پایتخت این کشور راهپیمایی برگزار کرده و شعارهایی ضد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سر دادند.آن ها شعارهایی مانند «تونس فروشی نیست » و «مردم خواستار اخراج بن سلمان هستند» و «مردم خواستار جرم تلقی شدن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند» سر دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها