بان کی مون: اکنون زمان توافق صلح در شبه جزیره کره است

کد خبر: 889664

دبیر کل سابق سازمان ملل در گفتگو با یک شبکه چینی گفت که اکنون زمان درست برای حصول توافق صلح در شبه جزیره کره است.

بان کی مون: اکنون زمان توافق صلح در شبه جزیره کره است

خبرگزاری فارس: «بان کی مون» دیپلمات کره جنوبی و دبیر کل سابق سازمان ملل گفته است، اکنون زمان درست برای حصول توافق و اطمینان از صلح در شبه جزیره کره است.

بان کی مون در گفتگو با شبکه چینی «سی. جی. تی. ان» گفت که هرگز چنین موقعیت مهیجی از بهبود شرایط میان مردم کره شمالی و جنوبی اتفاق نیافتاده است و اکنون هیچ کس درباره خطر جنگ یا درگیری میان دو کره حرف نمی‌زند و این مسئله قابل توجهی است.

وی افزود، مردم کره اکنون در موقعیت بسیار بهتری قرار دارند و همه جهان هیجان زده هستند چراکه که صلح در این روز‌ها در شبه جزیره کره حاصل خواهد شد.

بان کی مون گفت، باید این اطمینان حاصل شود که وعده «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی محقق خواهد شد و همه باید صبورتر باشند و سعی کنند درباره همه دغدغه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود، مسئله کره شمالی بیش از آنکه مسئله‌ای میان دو کره باشد مسئله‌ای جهانی است و این مسئله بسیار مهم است.

سران دو کره طی سال جاری میلادی در اتفاقی تاریخی سه بار با یکدیگر دیدار داشتند که دو دیدار اول در روستای آتش‌بس مرزی و دیدار سوم در پیونگ یانگ برگزار شد. همچنین مقرر شده است کیم و مون در آینده نزدیک در سئول با یکدیگر دیدار کنند. دیدار‌های سران دو کره به منظور کاهش تنش و پایان دادن به شرایط جنگی و خلع سلاح اتمی از شبه جزیره انجام گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها