سیاستمدار لبنانی: آل‌سعود با بحران موجودیت روبرو شده است

کد خبر: 889520

دبیرکل جنبش ناصری‌های مستقل (مرابطون) ضمن اشاره به طمع‌ورزی‌های‌ دولت آمریکا به اموال عربستان سعودی، افزود آل‌سعود در حال حاضر با بحران موجودیت روبرو شده است.

سیاستمدار لبنانی: آل‌سعود با بحران موجودیت روبرو شده است

خبرگزاری فارس: «مصطفی حمدان» دبیرکل جنبش ناصری‌های مستقل (مرابطون) اعلام کرد آل‌سعود امروز با بحران موجودیت روبرو شده و نگاه‌ها در مرحله پیش رو بر حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی متمرکز خواهد بود.

وی که در برنامه «حوارالساعه» شبکه «المیادین» حاضر شده بود، در ادامه گفت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به اموال عربستان سعودی و خانواده پادشاهی این کشور طمع کرده است.

حمدان در ادامه به سوریه پرداخت و اعلام کرد این کشور از مرحله خطر راهبردی خارج شده است.

دبیرکل جنبش ناصری‌ها به موضوع تشکیل دولت لبنان نیز اشاره کرد و گفت همه، تشکیل دولت را به تأخیر انداخته‌اند اما حزب‌الله این کار را انجام نداده زیرا این موضوع در راستای منافعش نیست؛ همچنین تأثیرات منطقه‌ای نیز وجود دارد و برخی گره‌ها در این زمینه خارجی هستند نه داخلی.

وی در پرداخت به موضوع کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول (10 مهرماه) اعلام کرد موضوع خاشقچی، «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات‌اللبنانیه را ناچار کرد سهمی که در دولت آینده به او داده شد (در اشاره به کرسی‌های وزارتی) بپذیرد.

حمدان ادامه داد «سعد الحریری» از سوی هیچ طرفی هدف قرار نگرفته ، گره تشکیل کابینه به دست اوست و او خود باید مسیر را هموار کند.

این سیاستمدار لبنان درباره محور مقاومت گفت نقشه ژئوسیاسی منطقه نشان‌دهنده پیشرفت عالی محور مقاومت است و منافع راهبردی، حزب‌الله و جریان ملی آزاد (وابسته به میشل عون) را به یکدیگر متصل می‌کند.

الحریری حدود پنج ماه پیش مأمور به تشکیل کابینه شده اما به دلیل برخی موانع هنوز این کار، عملی نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها