بخت بالای «فردریش مِرز» برای جانشینی مرکل

کد خبر: 889203

وزیر خارجه سابق آلمان معتقد است «فردریش مِرز» از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی بخت بالایی برای جانشینی مرکل در ریاست این حزب را دارد.

بخت بالای «فردریش مِرز» برای جانشینی مرکل

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه آلمانی دیولت، در پی شکست سخت حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شریک آن در قدرت یعنی حزب سوسیال-دموکرات در انتخابات ایالتی روز یکشنبه آلمان که ادامه حیات دولت ائتلافی تحت هدایت مرکل را زیر سوال برده است، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان معتقد است فردریش مِرز (Friedrich Merz) از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی بخت بالایی برای جانشینی مرکل در ریاست این حزب را دارد.

به گفته گابریل، هر عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان حتی قابلیت دستیابی به مقام صدراعظمی را دارد.

طبق نظرسنجی موسسه جامعه شناسی «سی وی» که در روزنامه دیولت نیز چاپ شد تقریبا نیمی از آلمانی‌ها [۴۹ درصد]بر این باورند که مِرز قادر خواهد بود تا رتبه بندی حزب دموکرات مسیحی را بهبود بخشد.

پیشتر آنگلا مرکل اعلام کرد که به عنوان رئیس حزب دموکراتیک مسیحی استعفا خواهد داد، اما تا زمان انتخابات بعدی در سال ۲۰۲۱ پارلمان آلمان، به عنوان صدراعظم در قدرت باقی خواهد ماند. وی روز دوشنبه گذشته تأیید کرد پس از پایان دوره خود، صدراعظمی آلمان را ترک می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها