انصار الله: درخواست آمریکا برای توقف جنگ در یمن دروغ است

کد خبر: 889200

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن درخواست آمریکا برای توقف جنگ در یمن را دروغ محض خواند و تاکید کرد که حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن در همه سطوح همچنان ادامه دارد.

انصار الله: درخواست آمریکا برای توقف جنگ در یمن دروغ است

خبرگزاری ایرنا: عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده ملی یمن روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری 'المسیره'، تاکید کرد که درخواست آمریکا برای توقف جنگ در یمن، نوعی مجوز برای ورود به مرحله جدیدی از تنش‌ها ودرگیری هاست.

وزارت خارجه آمریکا نهم آبان ماه با صدور بیانیه ای، توقف فوری جنگ یمن و مذاکره طرف‌های درگیر را خواستار شد. با بحرانی شدن اوضاع عربستان درپی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از طرف‌های درگیر در یمن خواست هرچه سریع‌تر به جنگ پایان دهند و برای توقف درگیری‌هایی که از سه سال و نیم پیش ادامه دارد، به میز مذاکره بازگردند. عبدالسلام افزود: درخواست‌های آمریکا برای توقف جنگ کذب محض است و رویداد‌های جاری در میدان نبرد حاکی از تشدید درگیری‌ها و حملات است که ماه‌ها برای آن برنامه ریزی شده است. سخنگوی جنبش انصار الله به مقدمه سازی گسترده در سطح نظامی برای تشدید حملات در ساحل غربی اشاره کرد و گفت: سخنان آمریکایی‌ها درباره آغاز دور جدید مذاکرات با ائتلاف عربی، تنها با هدف کاهش فشار جهانی در برابر سختی و رنج‌های ملت یمن صورت می‌گیرد که فراتر از حد تصورات و انتظارات است. وی تصریح کرد که هیات ملی یمن تاکنون هیچ تماس یا دعوتی از سوی سازمان ملل یا طرف‌های بین الملل برای آغاز دور جدید مذاکرات دریافت نکرده است. عبدالسلام ضمن بیان اینکه سازمان ملل نهادی موثر و تصمیم گیرنده در این باره نیست، تاکید کرد: تشدید حملات ائتلاف در ساحل غربی یمن، بیانگر شکست این ائتلاف است و آن‌ها هرگز نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند. این مقام یمنی با تاکید بر اعتماد ملت یمن به ارتش و کمیته‌های مردمی، گفت: مردم یمن امروز ثمره ایستادگی خود را در برابر متجاوزان می‌چینند. دشمن در نبرد خود شکست خورده و مردم یمن گام‌های استواری به سمت تحقق پیروزی برداشته است. این در حالی است که عبد السلام روز پنجشنبه گذشته از آمریکا خواست درصورت جدی بودن برای پایان جنگ و درگیری‌ها در یمن، قرارداد‌های فروش سلاح و ارایه کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی خود به ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان را متوقف کند. عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت‌های این کشور شده است. این جنگ با فروش تسلیحات غربی از جمله آمریکا، فرانسه و کانادا و سایر کشور‌های اروپایی به عربستان در حالی ادامه دارد که سازمان کمک رسانی بین المللی آکسفام در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت انسانی در یمن اعلام کرد که از ماه آگوست در جنگ یمن هر سه ساعت یک غیر نظامی کشته شده و بسیاری نیز به دلیل بیماری و گرسنگی جان خود را از دست دادند. آکسفام از کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس خواست تا به فروش سلاح به عربستان پایان دهند. با بالا گرفتن رسوایی ماجرای خاشقچی، قرارداد‌های نظامی میان عربستان و اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و بسیاری از مقامات غربی از جمله آمریکا و فرانسه و روسیه خواستار توقف فوری جنگ در یمن شده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها