روسیه: داعش همچنان سلاح به دست می‌آورد

کد خبر: 888421

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به موفق نبودن تلاش‌های آنکارا در زمینه توافق ادلب اعلام کرد که تروریست‌ها داعش همچنان به سلاح و مهمات دست می‌یابند.

روسیه: داعش همچنان سلاح به دست می‌آورد

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیاالیوم، ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آنکارا در اجرای همه مسئولیت‌های خود به موجب توافق ادلب موفق نبوده است، اما تلاش‌های ملموسی انجام داده است.

وی افزود: داعش همچنان سلاح و مهمات پیشرفته به دست می‌آورد و ما در راستای کشف منابع تامین کننده سلاح و مهمات داعش هستیم. تروریست‌ها ۲۰ محموله به حجم ۱۰ لیتر ماده کلر با هدف دست زدن به اقدامات تحریک آمیز به سوریه منتقل کرده اند.

کوناشینکوف بیان کرد: جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حملات خود به سوریه از سلاح ممنوعه بین المللی استفاده می‌کنند. اوضاع انسانی در اردوگاه الرکبان که متعلق به آوارگان در سوریه است بسیا فاجعه بار است و این پس از اشغال منطقه جنوب استان حمص از سوی آمریکاست. اقدامات غیرمسئولانه آمریکا در سیطره بر منطقه گسترده سوریه در اردوگاه الرکبان موجب وضع فاجعه بار شده است. علاوه بر آن نظامیان آمریکایی در راستای آموزش گروه‌های مسلح از ساکنان محلی به شکل علنی حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: داعش از اول سپتامبر گذشته ۵۷ یورش تروریستی و حمله به نیرو‌های سوریه دموکراتیک انجام داده اند که بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی از کرد‌ها برجای گذاشته است. بر اساس گزارش‌های دریافتی؛ نظامیان خارجی در منطقه تحت سیطره آمریکا در سوریه کشته شدند. این نظامیان در نتیجه همین حملات داعش کشته شده اند.

درباره سامانه اس ۳۰۰ نیز گفت: ما در حال آموزش نظامیان سوری برای بکارگیری سامانه اس ۳۰۰ هستیم و کسانی که سر‌های داغ (ماجراجو) دارند باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها