الحشد الشعبی: آمریکا به دنبال بازگرداندن امور به نقطه صفر است

کد خبر: 887629

مسئول محور غرب الأنبار در نیرو‌های داوطلب مردمی عراق گفت که آمریکا به دنبال بازگرداندن امور به نقطه صفر است.

الحشد الشعبی: آمریکا به دنبال بازگرداندن امور به نقطه صفر است

خبرگزاری تسنیم: قاسم مصلح مسئول عملیات محور غرب الأنبار در الحشد الشعبی عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که آمریکا طرحی برای بازگرداندن نبرد با داعش در عراق به نقطه صفر دارد.

وی افزود: دلیل تلاش آمریکا برای بازگرداندن نبرد با داعش در عراق به نقطه صفر، شکست سیاسی این کشور و وجود دولتی مقتدر در عراق است.

مصلح با بیان "آنچه در حال رخ دادن است همان طرح آمریکا است" افزود: نیرو‌های آمریکایی دست از حمایت از نیرو‌های دموکراتیک سوریه برداشتند و این امر به پیشروی داعش کمک کرد.

این فرمانده الحشد الشعبی اظهار داشت که داعش در حال حاضر خطری برای مرز‌های عراق و سوریه در سایه تحرکات آمریکاه در پایگاه التنف به شمار می‌رود.

وی گفت: ما به منظور آمادگی برای هرگونه شرایط اضطراری تدابیر لازم را از طریق هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی اتخاذ کردیم و به ما دستور داده شده که قبل از رسیدن داعشی‌ها به مرز‌های عراق آن‌ها را هدف قرار دهیم.

عملیات الحشد الشعبی محور غرب الانبار روز گذشته در بیانیه‌ای از تقویت حضور نیرو‌های خود در مرز‌های مشترک با سوریه خبر داد.

در این بیانیه دلیل تقویت حضور نیرو‌های الحشد الشعبی در مرز‌های مشترک با عراق تسلط گروه تروریستی داعش بر برخی از مواضع نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه که به اختصار "قسد" خوانده می‌شوند بر شمرده شده است.

هیئت الحشد الشعبی عراق نهم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۸ آذر) از کامل شدن عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و تسلط کامل بر مرز‌های مشترک با سوریه خبر داد.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق نوزدهم آذرماه سال گذشته آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد، اما تعقیب تروریست‌های داعشی و پاکسازی کامل عراق از لوث داعش همچنان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها