تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از راهپیمایی‌های بازگشت

کد خبر: 878711

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در پی جلسه امنیتی دیروز در تل آویو که در آن گزارش مربوط به تشدید فعالیت‌های گروه‌های فلسطینی در جنوب فلسطین اشغالی ارائه شد، وزیر جنگ این رژیم دستور تقویت نیرو‌های نظامی در مرز با غزه را صادر کرد.

تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از راهپیمایی‌های بازگشت

خبرگزاری فارس: پس از جلسه ارزیابی اوضاع امنیتی و نظامی اخیر رژیم صهیونیستی که ظهر دیروز پنجشنبه در تل آویو برگزار شد و ژنرال «گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد کل ارتش و افسران ارشد این رژیم گزارش خود از اوضاع در جنوب فلسطین اشغالی به «آویگدو لیبرمن» ارائه دادند، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز به نقل از منابع ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرد، لیبرمن به ارتش خود دستور داده است حداکثر سطح آماده‌باش خود را حفظ کنند و برای هر سناریویی که در جلسه دیروز مطرح شده آماده باشند.

این روزنامه عبری زبان به نقل از منابع امنیتی تل آویو نوشت که دستور آماده باش به ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن صادر شد که فرماندهان این رژیم به نوار غزه درباره ادامه تظاهرات در نوار امنیتی هشدار دادند، آن هم در سایه تلاش‌های دیپلماتیک بین المللی و همچنین داخلی که برای اجتناب از وقوع هر گونه درگیری جریان دارد. نتانیاهو هم شب گذشته در کنفرانس خبری خود با «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان به همین موضوع اشاره داشت.

به گفته منابع امنیتی تل آویو، واکنش قابل انتظار لیبرمن همچنین در پی اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر عملیات امنیتی علیه نوار غزه نشان داده شده به گونه‌ای که «نفتالی بنت» وزیر آموزش و رهبر حزب «بیت یهودی» این رژیم خواهان برخورد سخت با فلسطینیان شده است.

بنا بر گزارش‌های نظامی رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم تدابیر امنیتی را در اطراف نوار غزه شدت بخشیده و سکو‌های گنبد آهنین را در آنجا مستقر کرده است.

به گفته منابع امنیتی رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم دیروز پنجشنبه تصمیم گرفت شمار نیرو‌های نظامی خود در نوار مرزی بین غزه و دیگر سرزمین‌های اشغالی را تقویت کند تا برای تظاهرات مربوط به راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینیان در امروز جمعه هم آماده باشد.

به گفته کانال هفت رژیم صهیونیستی، فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی پس از جلسه امنیتی دیروز، به فرماندهی منطقه جنوب ارتش این رژیم اختیارات گسترده‌ای برای مقابله با راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینیان داده است.

این کانال تلویزیونی صهیونیستی افزود که اسرائیل به دنبال خنثی سازی فعالیت‌های فلسطینیان غزه و ممانعت از هر گونه نفوذ آن‌ها از نوار مرزی به داخل فلسطین اشغالی است.

این شبکه تلویزیونی به اظهارات سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفت: ارتش اسرائیل آماده همه سناریوهاست و این حماس است که مسئول حوادث داخل و خارج غزه است.

این در حالی است که محافل امنیتی رژیم اشغال‌گر از یک رویارویی گسترده نزدیک نوار مرزی با غزه هراس دارند، بخصوص که گروه‌های فلسطینی فعالیت‌های گسترده‌ای را در جمعه «استقامت و پایداری» به راه انداخته‌اند.

«عاموس هارئیل»، تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه هاآرتص نیز تجمع نیرو‌های نظامی صهیونیست در نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی را نشانه نگرانی نهاد امنیتی تل‌آویو از وخامت اوضاع و مواجهه نظامی خواند و گفت: ارتش اسرائیل به رغم همه تلاش‌های سخت خود نتوانسته عملیات هسته‌های حماس در ارسال شبانه بالن‌های آتش زا به آسمان شهرک‌های صهیونیست نشین در نزدیکی مرز غزه را متوقف کند.

وی همچنین کارشکنی تشکیلات خودگردان در اجرای طرح قطر برای تاسیس نیروگاه تولید برق در نوار غزه را موجب وخامت بیشتر اوضاع خواند و گفت: اسرائیل نمی‌تواند صبر کند تا روزی از خواب بیدار شود و ببیند که غزه به یمن مبدل شده و با فاجعه‌ای انسانی روبروست که جامعه بین المللی از بهبود آن مایوس است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها