انفجار در ریاست توسعه روستایی در شرق افغانستان با ۲ کشته

کد خبر: 878343

مقامات افغان در ننگرهار اعلام کردند که بر اثر بمب کار گذاری شده در دفتر ریاست انکشاف روستایی در این ولایت دست‌کم ۲ نفر کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

انفجار در ریاست توسعه روستایی در شرق افغانستان با ۲ کشته

خبرگزاری تسنیم: مقامات محلی در ننگرهار اعلام کردند که بر اثر انفجار بمب کاری گذاری شده در ریاست توسعه روستایی در شهرستان «خوگیانی» ۲ نفر کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

«عطالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار به «تلویزیون‌یک» گفت: این حمله به دفتر محلی ریاست توسعه روستایی موسوم به «میثاق شهروندی» در شهرستان خوگیانی رخ داده است.

برنامه «میثاق شهروندی» سال گذشته میلادی از سوی ریاست توسعه روستایی برای تامین نیاز‌های اساسی مردم مناطق دور افتاده در این کشور راه اندازی شد.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما گروه تروریستی داعش پیش از این نیز بار‌ها اهداف غیرنظامی در این ولایت را هدف قرار گرفته است.

دو روز پیش نیز گروه تروریستی داعش ستاد انتخاباتی یک نامزد پارلمانی در شهرستان خوگیانی ولایت ننگرهار را هدف حمله قرار داد که بی شاز ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت.

یک روز پس از این حمله، شماری از جوانان شهرستان «بتی‌کوت» نیز در حین تماشای مسابقات محلی کرکت هدف انفجار بمب کارگذاری شده توسط این گروه تروریستی قرار گرفت.

گروه داعش در ماه‌های اخیر به ریاست مهاجرین، مرکز آموزش مامایی، مدارس، اعتراضات مردمی و و چندین هدف غیرنظامی حمله کردند که صد‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

کارشناسان سهل انگاری دولت در مبارزه با تروریسم و حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش را از بزرگترین عوامل افزایش حملات این گروه تروریستی در شرق افغانستان می‌دانند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها