آمریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی را متوقف می‌کند؟

کد خبر: 868243

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه پیش‌نویس طرحی هستند که حمایت این کشور از ائتلاف سعودی علیه یمن را کاهش می‌دهد.

آمریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی را متوقف می‌کند؟

باشگاه خبرنگاران: گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکا در حال تهیه طرح کاهش حمایت آمریکا از جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن هستند.

به گفته خبرنگار شبکه المیادین، شماری از قانون‌گذاران دموکرات در اعتراض به حمله اخیر جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، در حال آماده‌سازی پیش‌نویس طرح کاهش حمایت واشنگتن از ائتلاف سعودی علیه یمن هستند.

«آدام اسمیت»، نائب رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا (کنگره) با بیان اینکه کنگره حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در جنگ یمن را قانونی نمی‌‎داند تأکید کرد: ما باید به دنبال توقف مشارکت آمریکا در این جنگ فاجعه‌بار در یمن باشیم.

در صورت تصویب این طرح از این پس سوخت‌رسانی جنگنده‌های آمریکا به جنگنده‌های ائتلاف سعودی که در جنگ یمن حضور دارند، متوقف می‌شود.

پنجشنبه هجدهم مردادماه رسانه‌های یمنی از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده واقع در شمال یمن خبر دادند. در این حادثه ۵۷ دانش‌آموز شهید و ۷۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اتوبوس این دانش آموزان که اکثرشان زیر ۱۵ سال سن داشتند، بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف می‌کند که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی بمب‌ها را بر سر آن‌ها خالی می‌کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر این حادثه را جنایت جنگی خواند. این سازمان اعلام کرد این حمله را باید به "سابقه وحشتناک این ائتلاف در کشتن غیرنظامیان در مراسم عروسی و خاکسپاری، بیمارستان‌ها و مدارس در یمن" اضافه کرد. با این حال ائتلاف سعودی از زبان سخنگوی خود سرهنگ «ترکی المالی»، در واکنش به کشتار دانش آموزان یمنی گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است.

در پی اعتراض کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مختلف به این جنایت آشکار، سرانجام ائتلاف سعودی به کشتار دانش‌آموزان بی‌گناه یمنی و غیرنظامیان اذعان کرد، اما مدعی شد حمله به اتوبوس دانش‌آموزان «اشتباهی محاسباتی» بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها