تصمیم روسیه برای کاهش صادرات محصولات نفتی به بلاروس

کد خبر: 867389

وزارت انرژی روسیه تصمیم گرفته تا حجم عرضه محصولات نفتی به بلاروس را به‌خاطر مقرون به صرفه نبودن این پروسه از لحاظ اقتصادی، به میزان ۶ برابر کاهش دهد.

تصمیم روسیه برای کاهش صادرات محصولات نفتی به بلاروس

خبرگزاری تسنیم: "آلکسی سازانوف" رئیس بخش سیاست مالیاتی و گمرکی وزارت دارایی روسیه در گفتگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که حجم صادرات محصولات نفتی روسیه به بلاروس با توجه به محدودیت‌هایی که در حال بررسی است، ممکن است به میزان ۶ برابر کاهش یابد.

وی گفت، در حال حاضر مسئله ایجاد محدودیت‌هایی برای عرضه محصولات نفتی به بلاروس در حال بررسی است. وزارت انرژی روسیه این محدودیت‌ها را تعیین خواهد کرد. صحبت بر سر حجم عرضه محصولات نفتی به بلاروس از ۱۰۰ تا ۳۰۰ تن در سال و نه دو میلیون تنی است که در حال حاضر صورت می‌گیرد.

این مقام دولتی با یادآوری اینکه صحبت تنها بر سر محصولات نفتی سبک است، افزود: «پیش از این چنین محدودیت‌هایی وجود نداشته، ولی برقراری آن در حال حاضر ضروری شده است.»

لازم به یادآوری است که "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه روز گذشته اعلام کرد که صادرات محصولات نفتی روسیه به بلاروس از لحاظ اقتصادی دیگر به صرفه نیست، چراکه بلاروس خود به طور کامل از نفت وارداتی از روسیه قادر است محصولات نفتی مورد نیازش را بدست آورد.

نوواک یادآور شده بود که در چارچوب طرح توازن سالانه بین مسکو و مینسک، عرضه محصولات نفتی از روسیه به بلاروس برای سال ۲۰۱۹ تعیین خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها