رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

کد خبر: 865926

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

خبرگزاری تسنیم: تایید ضمنی سازماندهی شدن وزیر صهیونیستی توسط وزیر اطلاعات، همکاری پررنگ رژیم صهیونیستی در تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، افزایش نگرانی با اذعان به پیروزی محور مقاومت در سوریه، واکنش به توافق راهبردی ایران وسوریه، رایزنی‌های دیپلماتیک ایران با کشور‌های همسایه وسردرگمی از گام بعدی سردار سلیمانی جزو مهمترین مسائلی بود که رسانه‌های صهیونیستی در مورد ایران به آن توجه نشان داده و آن را برای مخاطبان خود منعکس کردند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری اعلام کرد وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی ووزیر خزانه داری آمریکا یادداشت تفاهمی را برای افزایش فشار‌های اقتصادی بر ایران، امضا و آن را اقدامی در راستای برچیدن تهدید‌های امنیتی علیه اسرائیل توصیف کردند.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

بر اساس این توافق که این رسانه عبری زبان آن را منتشر کرد، قرار است کارگروهی برای اجرایی کردن تحریم‌های اقتصادی در این بخش تشکیل شود.

اشاره وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به در اختیار گرفتن عضو کابینه یکی از دولت‌های متخاصم باعث شد تا یدیعوت آحارانوت آن را به گونن سیگو وزیر انرژی سابق رژیم صهیونیستی نسبت داده و اعلام کند که گفته وزیر اطلاعات ایران تاکیدی بر اعترافات سیگو به جاسوسی است.

در این حال سفر امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان به سوریه و امضای یادداشت تفاهم با همتای سوری در کنار اعلام این مسئله که دولت سوریه و هم پیمانانش آمادگی پاسخ به هر نوع تهاجمی را دارند، از نگاه آحارانوت به عنوان تهدید صریحی از سوی وزیر دفاع ایران علیه اسرائیل توصیف شد.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

آحارانوت همچنین در خبر دیگری به نقل از یک منبع عالیرتبه در کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد، تل آویو به توافق امضا شده بین سوریه و ایران واکنش نشان خواهد داد و نتانیاهو به تمام سطوح سیاسی و نظامی دستور داده است تا اجازه استقرار ایران را در سوریه ندهند.

این روزنامه عبری زبان همچنین در یادداشتی به قلم ران بن یاشای هم اعلام کرد با نزدیک شدن جنگ در سوریه به جنگ پایانی اش در ادلب، احتمالا قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران تغییر راهبردی را در سازماندهی اطلاعاتی، تسلیحاتی و نیز استقرار نیرو‌ها (نیرو‌های مقاومت) در سوریه انجام خواهد داد.

به زعم این نویسنده محور مقاومت با تغییر راهبرد خود به جای استقرار مستقیم و فیزیکی در طول مرز‌های سوریه با فلسطین اشغالی از گزینه به کارگیری موشک‌های بالستیک دقیق در کنار سامانه‌های پدافندی استفاده خواهد کرد.

به نوشته آحارانوت، آمریکایی‌ها هم بر خلاف چند ماه پیش اهمیت حضور خود را در سوریه دریافته و بر خلاف گفته‌های آن زمان ترامپ در مورد عقب نشینی از سوریه، این کار را در کوتاه مدت انجام نخواهند داد.

روزنامه یسرائیل هیوم هم در رابطه با مسئله تحریم‌های آمریکا نوشت: رهبر ایران، راه حل را داخلی و در وطن می‌بیند. به نوشته این روزنامه عبری زبان رهبر ایران خطاب به روحانی تاکید کرد: راه حل مشکلات از اروپا نمی‌آید.

یسرائیل هیوم گزارشی هم از شکایت ایران به دیوان دادگستری بین المللی منتشر و در آن به نقل از پامپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شده واشنگتن با حداکثر قوا از خود در این دادگاه دفاع خواهد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

این روزنامه عبری زبان به نقل از پامپئو افزود: شکایت ایران به دادگاه دادگستری بین المللی تلاشی از سوی ایران برای نقض حقوق ایالات متحده از جمله حق حاکمیت آن در اتخاذ تدابیر قانونی همچون اعمال تحریم‌های لازم برای دفاع از امنیت ملی خویش است.

این در حالی است که در همین هفته این روزنامه در گزارشی به پروژه ایران در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای دیگر به کمک روسیه پرداخته و با استناد به خبر خبرگزاری تسنیم نوشت: در حالی که ایران هم اکنون ۱۰۰۰ مگاوات برق از نیروگاه هسته‌ای بوشهر که روس‌ها آن را در سال ۲۰۱۴ به پایان رسانده اند تولید می‌کند، توافق اصولی ساخت ۸ نیروگاه هسته‌ای دیگر را در نقاط مختلف کشور با روس‌ها امضا کرد.

روزنامه هاارتص در "مارکر" ضمیمه اقتصادی خود به پروژه ۲۰۰ میلیون شیکلی بخش سایبری رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند که ابتدا قرار بود برای مقابله با تهدید‌های سایبری علیه بخش مالی و تجاری که روز به روز هم رو به گسترش است اختصاص یابد، اما بعد از دو سال فعالیت مشخص شد تمام هم و غم این برنامه صرفا مقابله با برنامه‌های سایبری ایران بوده وجز هدر رفتن پول و سرمایه چیز دیگری عاید رژیم صهیونیستی نشده است.

به اعتقاد اماتای زایف نویسنده این گزارش با وجود آنکه اسرائیل می‌توانست در رده اول فعالان جنگ‌های سایبری قرار بگیرد، اما باند بازی‌ها و عزل و نصب‌های بی قاعده ساختار این سازمان را که قرار بود با مرکزیت بئر السبع مرکز جنگ‌های سایبری شود، به یک نهاد بی ثمر تبدیل کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

خبر حاشیه‌ای دیگر ذکر شده در این روزنامه عبری زبان عدم دعوت شدن راوین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به نیروگاه هسته‌ای دیمونا برای افتتاح مرکز پژوهش‌های هسته‌ای این مرکز است که به نام سلفش، شیمون پرز نام گرفته بود، امری که به شدت مورد انتقاد این روزنامه و چند روزنامه دیگر قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه تلاش شد مراسم افتتاح این مرکز بی سر و صدا برگزار شود و حتی پیش از این هم چند بار به تعویق افتاد تا افتتاح آن مبارزه اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران را تحت الشعاع قرار ندهد.

هاارتص به نقل از لیبرمن هم خبر داد، تل آویو هیچ تعهدی نسبت به توافقات صورت گرفته توسط طرف‌های مختلف در سوریه برای خود قائل نبوده و تاکید می‌کند از فردای پایان جنگ در این کشور عملیات خود را در راستای منافع ملی اش انجام خواهد داد.

این روزنامه عبری زبان همچنین در گزارش دیگری به نقل از منابع غربی مدعی شد نیرو‌های حشد شعبی عراق هم اکنون به موشک‌های دوربردی مجهز شده اند که قادر به هدف قراردادن فلسطین اشغالی است.

به زعم این روزنامه عبری زبان، ایران پلان ۲ واکنش خود به حمله احتمالی دشمنان را از طریق نیرو‌های حشد شعبی قرار داده و از این طریق توان واکنش خود را درباره تهاجم علیه خود حفظ می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

در این حال روزنامه معاریو هم در گزارشی به مسئولین رژیم صهیونیستی توصیه کرد به سرعت به مقابله با حضور ایران به ویژه در سوریه بپردازند، در غیر صورت، با پایان جنگ دیگر قادر نخواهند بود منافع ایران را هدف قرار دهند.

این روزنامه عبری زبان به نقل از پروفسور "یوزی رابی" (مدیر بخش خاورمیانه دانشگاه تل آویو) نوشت: ایران چه بر روی زمین از طریق گروه‌های شبه نظامی و چه در بعد جنگ الکترونیکی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است، اما جو سازی و نیز جنگ روانی می‌تواند علیه این کشور راهگشا باشند.

این در حالی است که بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیئت دولت در رابطه با خروج از برجام در صورتی که در راستای منافع کشور نباشد نیز مورد توجه این روزنامه قرار گرفته است.

در این روزنامه عبری زبان به شکل ویژه بر جمله " توافق هسته‌ای هدف نیست، بلکه یک وسیله است و اگر به این نتیجه برسیم که به در راستای منافع ملی ما نباشد آن را کنار می‌گذاریم" تمرکز شده است.

این در حالی است که پایگاه عبری زبان ۰۴۰۴ به نقل از گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هم خبر داد، جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۵ به تعهدات خود در توافقنامه هسته‌ای کاملا پایبنده بوده است.

به اعتراف این پایگاه اطلاع رسانی، این گزارش با ادعا‌های اسرائیل در رابطه با اینکه ایران در حال دور زدن این توافقنامه بوده و به شکل محرمانه‌ای کار توسعه برنامه هسته‌ای خود را انجام می‌دهد، در تناقض قرار دارد.

رسانه‌های اسرائیلی در یک نگاه

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها