آغاز روند خروج شورشیان و خانواده‌هایشان از شهر درعا

کد خبر: 844354

روند خارج کردن شورشیان مخالف و خانواده‌هایشان از شهر درعا در جنوب سوریه امروز (یکشنبه) آغاز شد. شهر درعا مهد اعتراض‌ها علیه نظام سوریه شناخته می‌شود.

آغاز روند خروج شورشیان و خانواده‌هایشان از شهر درعا

خبرگزاری ایسنا: روند خارج کردن شورشیان در راستای اجرای توافقنامه آتش‌بس دست یافته شده بین روسیه و گروه‌های مخالف در تاریخ ششم ژوئیه، امروز آغاز شد.

یک منبع امنیتی امروز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: کار‌های مقدماتی برای انتقال ۶۰۰ شبه‌نظامی به همراه خانواده‌هایشان از محله‌های شهر درعا در جنوب سوریه به ادلب در شمال غرب این کشور پایان یافته و در این راستا ۱۵ دستگاه اتوبوس حامل این شبه‌نظامیان در محله سجنه در درعا جمع شدند.

این منبع میدانی گفت: شبه‌نظامیان به همراه سلاح‌های سبک خود و محموله‌های مهمات‌شان خارج شده‌اند.

نیرو‌های گروه تروریستی جبهه النصره بیشتر پایگاه‌های خود در درعا و حومه آن را تخلیه کرده و در تاریخ ۱۱ ژوئیه جاری به سمت قنیطره حرکت کرده بودند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، صد‌ها شورشی به همراه خانواده‌هایشان امروز با ۱۵ اتوبوس به همراه وسایل‌شخصی‌شان از درعا خارج شدند.

به گزارش این خبرگزاری، نیرو‌های روسیه قبل از ظهر اقدام به تفتیش اتوبوس‌ها کردند، این اتوبوس‌ها عازم ادلب هستند که تحت کنترل شورشیان است.

سری اول شورشیان خارج شده شامل شورشیانی از مناطق مختلف استان درعاست.

شورشیانی خارج می‌شوند که توافقنامه آشتی را رد کرده‌اند، این در حالی است که روند تحویل دادن سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین شورشیان در راستای اجرای توافقنامه آشتی ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها