اردوغان: سومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه را هم می‌سازیم

کد خبر: 832166

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: سومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه را نیز برای تامین انرژی مورد نیاز کشور خود خواهیم ساخت.

اردوغان: سومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه را هم می‌سازیم
ایرناپ: اردوغان در گفتگو با جوانان از طریق شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد که ترکیه تنها به احداث نیروگاه برق هسته‌ای آک کویو و سینوپ اکتفا نخواهد کرد و سومین نیروگاه هسته‌ای نیز در راه است.
وی بیان کرد: در ساخت نیروگاه انرژی هسته‌ای خود مطابق خواست برخی ها٬ بازی نخواهیم خورد.
به گزارش ایرنا، عملیات احداث نخستین نیروگاه هسته‌های ترکیه با همکاری روسیه و بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۰ حدود یک ماه و نیم پیش با ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در منطقه آکو کویو در استان مرسین با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه آغاز شد و بر اساس آن، روسیه حداکثر تا سال ۲۰۲۳، این نیروگاه را با چهار رآکتور هسته‌ای و ظرفیت تولید چهار هزار و ۸۰۰ مگاوات برق آماده بهره برداری می‌کند.
دومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه در استان سینوپ در شمال این کشور و در سواحل دریای سیاه با همکاری کشور ژاپن احداث می‌شود.
سومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه نیز قرار است با همکاری کشور چین احداث شود، ولی هنوز مکان و جزئیات احداث آن اعلام نشده است.
اردوغان در سخنان خود همچنین با اشاره به پیشرفت ترکیه در حوزه علوم فضایی گفت: تا سال ۲۰۰۳ تنها دو ماهواره متعلق به ترکیه به فضا فرستاده شده بود، ولی در ۱۶ سال گذشته ۱۰ ماهواره دیگر پرتاب و تا سال ۲۰۳۹ نیز ۱۱ ماهواره دیگر به فضا پرتاب خواهد شد.
رئیس جمهوری ترکیه همچنین افزود: در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با استفاده از راکت‌های شرکت ایلان ماسک موسوم به فالکون ماهواره ترک ست ۵A و ترک ست ۵B را به فضا پرتاب خواهیم کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها