دید منفی شهروندان آلمانی نسبت به گروه ۷ با حضور ترامپ

کد خبر: 825781

نتایج یک نظرسنجی از نگاه انتقاد آمیز شهروندان آلمانی نسبت به تشکل جی هفت با توجه به سیاست‌های یکجانبه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا خبر می‌دهد.

دید منفی شهروندان آلمانی نسبت به گروه ۷ با حضور ترامپ

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بر اساس نتایج جدیدترین نظر سنجی که از طرف انستیتو یوگو انجام شده است، در آستانه برگزاری نشست جی هفت در کانادا تقریبا حدود نیمی از آلمانی‌ها تشکل جی هفت در فرم فعلی آن را دیگر مفید و سودمند نمی‌دانند. حدود ۲۶ درصد شهروندان آلمانی هم دیگر خواهان حضور ترامپ در این تشکل نیستند.

با توجه به شکاف‌ها و اختلاف نظر‌های عمیق بین اتحادیه اروپا و آمریکا تقریبا از هر دو شهروند آلمانی یک نفر این نشست در فرم فعلی آن را دیگر سودمند نمی‌داند.

این نظر سنجی که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است نشان می‌دهد که حدود ۲۶ درصد شهروندان آلمانی خواهان این هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حداقل به صورت موقتی از این نشست اخراج شود.

۱۶ درصد شهروندان آلمانی هم اعتقاد دارند که این گروه منحصرا اقتصادی باید کاملا منحل شود. تنها ۳۳ درصد شهروندان آلمانی خواستار پایبندی و حفظ این نشست که حدود ۴۰ سال است برگزار می‌شود هستند.

از امروز جمعه، سران کشور‌های آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن در کانادا گرد هم می‌آیند. تصویب تعرفه‌های گمرکی روی محصولات فولاد و آلومینیوم اروپا از طرف آمریکا از موضوعات مهم مطرح در این نشست است. لغو توافق هسته‌ای ایران از طرف ترامپ هم که عصبانیت اروپا را به دنبال داشته از دیگر موضوعات مهم مطرح در این نشست خواهد بود.

هماهنگ کننده مناسبات دو سوی آتلانتیک در دولت فدرال آلمان با این حال این نشست را همچنان بجا می‌داند.

وی در عین حال درباره شانس نزدیکی اتحادیه اروپا و آمریکا در مسائل مورد اختلاف در این نشست ابراز تردید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها