امارات چگونه رئیس شورای انقلاب یمن را ترور کرد؟ / جزئیات شهادت صالح الصماد با پهپاد‌های چینی +عکس و فیلم

کد خبر: 807445

مجله آمریکایی فارین پالیسی در مورد جزئیات عملیات ترور صالح الصماد نوشت: «یک موشک بلو۷ ساخت چین توسط هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش امارات، این فرمانده برجسته حوثی‌ها را هدف قرار داد.»

امارات چگونه رئیس شورای انقلاب یمن را ترور کرد؟ / جزئیات شهادت صالح الصماد با پهپاد‌های چینی +عکس و فیلم

سرویس بین الملل فردا: مجله فارین پالیسی جزئیاتی از عملیات ترور «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن را منتشر کرد. صالح الصماد به عنوان عالی‌ترین مقام حکومتی دولت انقلابی یمن در بندر الحدیده به شهادت رسید.

امارات چگونه رئیس شورای انقلاب یمن را ترور کرد؟

مجله آمریکایی فارین پالیسی در مورد جزئیات عملیات ترور صالح الصماد نوشت: «یک موشک بلو۷ ساخت چین توسط هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش امارات، این فرمانده برجسته حوثی‌ها را هدف قرار داد.» در این عملیات، قربانیان زیادی به شهادت رسیده‌اند: «این هواپیما توسط یک افسر اماراتی مستقر در اتاق عملیات هدایت می‌شد. او ابتدا قصد داشت صالح الصماد را هدف قرار دهد؛ اما به علت پوشش امنیتی مناسب، تصمیم گرفت کل سرنشینان اتومبیل و حتی اتومبیل‌های نزدیک به آن را به قتل برساند تا اطمینان یابد که رئیس شورای سیاسی یمن به قتل رسیده است!»

امارات چگونه رئیس شورای انقلاب یمن را ترور کرد؟

گزارشگر این مجله، در ادامه جزئیات این عملیات را چنان شرح می‌دهد که گویا خبرنگار آن - یا به عبارت دقیق‌تر افسر اطلاعاتی آمریکایی - در اتاق عملیات حضور داشته است: «ابتدا دو موشک شلیک شد که سرنشینان اتومبیل توانستند از آن‌ها جان سالم بدر ببرند؛ اما موشک سوم کل ماشین را به آتش کشید. در آن لحظه، اتاق عملیات سرشار از شادی و مسرت شد. آن‌ها می‌گفتند ضربه دقیقی بود؛ ما خودروی این سگ را به آتش کشیدند!»

در ادامه گزارش فارین پالیسی آمده است: «این نخستین عملیات ترور موفق امارات در برنامه توسعه مناطق تحت سیطره خود در یمن بود. امارات قصد دارد با ترورهای وسیع، خود را برای عملیات آماده کند تا بخش‌های بیش‌تری از یمن را تصرف کند. در این میان بندر حدیده به نظر می‌رسد جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.»

امارات چگونه رئیس شورای انقلاب یمن را ترور کرد؟

به عقیده این مجله آمریکایی، در حالی که عربستان سعودی خود را فرمانده عملیات در یمن می خواند، به نظر می‌رسد این امارات است که از قدرت ابتکار عمل و اشراف اطلاعاتی بیش‌تری برخوردار است. امارات در خلال عملیات در یمن به خوبی توانسته اداره تنگه باب المندب و سواحل جنوبی یمن را در اختیار بگیرد و نیروهای همپیمان و حامی خود را در جنوب یمن سازماندهی کند.

در این میان باید سهم چین را نیز در نظر گرفت: «عملیات ترور صالح الصماد توسط هوایپماهای بدون سرنشین چینی و با موشک‌های چینی انجام گرفت. امارات در سال گذشته قراردادهای تسلیحاتی ارزشمندی با چین به امضا رساند که در میان آن‌ها هواپیماهای بدون سرنشین MQ9 و موشک‌های Blue Arrow 7 را می‌توان نام برد.»

امارات چگونه رئیس شورای انقلاب یمن را ترور کرد؟

یک مقام برجسته ناتو در مورد نقش امارات در یمن گفت: «امارات در دوره ترامپ، چراغ سبز کاملی را برای توسعه نفوذ خود در یمن و آفریقا دریافت کرده است. آن‌ها فعلا بر یمن و جیبوتی برای عملیات نظامی خود تمرکز کرده‌اند؛ اما نیروهای نیابتی و نزدیک به آنان در شمال آفریقا در کشورهای بسیاری حضور یافته‌اند و می‌توان پیش‌بینی کرد در فاصله کوتاهی، پایگاه‌های رسمی نظامی امارات در شمال آفریقا دائر شود.»

لازم به ذکر است رسانه‌های وابسته به دولت یمن و نیرو‌های مردمی شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت از شهادت صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در تجاوز دشمن خبر داد. جنبش انصارالله یمن با تأیید این خبر اعلام کرد الصماد در تجاوز روز پنجشنبه گذشته جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی و امارات به الحدیده به شهادت رسیده است.

«صالح علی الصماد» مسئول سابق سیاسی جنبش انصارالله در استان تعز بود که اواخر مرداد ماه سال ۱۳۹۵ هجری شمسی در اولین نشست شورای عالی سیاسی به‌عنوان رئیس این شورا منصوب شد. وی از جمله رهبران جنبش انصارالله بود که در فهرست ۵۵ نفری تحت پیگرد رژیم سابق یمن قرار داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها