استرالیا «سفارتخانه موقت» در استونی افتتاح می‌کند

کد خبر: 792655

استرالیا اعلام کرد قصد دارد نخستین "سفارتخانه موقت" خود را در استونی و در شهر تالین، پایتخت این کشور تاسیس کند و طبق برنامه‌ریزی، این سفارتخانه قرار است برای دو ماه در سال فعالیت داشته باشد.

استرالیا «سفارتخانه موقت» در استونی افتتاح می‌کند

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفارتخانه مابقی ماه‌های سال را تنها به صورت مجازی فعالیت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: استونی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به لحاظ تکنولوژیکی است. سفارتخانه جدید قرار است تعامل ما را در حوزه سایبری، دولت الکترونیک و تغییرات دیجیتالی گسترش داده و در عین حال از مشارکت استرالیا در برخی رخدادهای بسیار مهم مربوط به این مسائل حمایت کند.

کرین آیالارایو، دیپلماتی است که به عنوان سفیر استرالیا در استونی منصوب شده است.

پیشتر نماینده استرالیا برای استونی سفیر این کشور در استکهلم بوده است.

سون میکسر، وزیر خارجه استونی که در سفری به نیویورک با بیشاپ درباره افتتاح این سفارتخانه صحبت کرده بود گفت، دولتش از این تصمیم بسیار خرسند است.

او تاکید کرد: بی‌تردید این اتفاق سبب خواهد شد که جایگاه استرالیا در استونی و به طور کلی در منطقه ما برجسته‌تر شود.

او خاطر نشان کرد: سفیری که در این سفارتخانه موقت فعالیت خواهد کرد مطمئنا سبب توسعه همکاری‌های دو کشور که همین الان نیز به شکلی سازنده و پرقدرت جریان دارد خواهد شد.

او در عین حال اظهار امیدواری کرد: این اقدام مثبت و نوآورانه استرالیا در افتتاح یک سفارتخانه موقت دیگر کشورها را هم تشویق به اجرای یک چنین راه حل‌های مبتنی بر همکاری در استونی کند.

این در حالی است که استرالیا میزبان یکی از بزرگترین جوامع از مردم استونیایی‌تبار متشکل از بیش از ۸۵۵۰ نفر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها