آزادسازی هفت روستای دیگر در جنوب شرق ادلب

کد خبر: 778469

ارتش سوریه و متحدین علاوه بر آزادسازی یک پدافند هوایی واقع در جنوب روستای «طویل الحلیب» در ادلب، هفت روستا را نیز از تروریست‌ها پس گرفتند.

آزادسازی هفت روستای دیگر در جنوب شرق ادلب

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز چهارشنبه در جنوب شرق استان ادلب (شمال سوریه) پیشروی داشتند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که ارتش سوریه در جریان عملیات امروز و در درگیری با تروریستهای جبهه النصره توانسته است پدافند هوایی واقع در جنوب روستای «طویل الحلیب» را آزاد کند.

در این عملیات نیروهای مقاومت همچنین توانستند روستاهای «البراغیثی، جدیدة، طویل الحلیب، الذهبیة، الصالحیة، السکریة، مغارة مزرعة» را از تروریستها پس بگیرند.

آزادسازی هفت روستای دیگر در جنوب شرق ادلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دو روز پیش (9 بهمن ماه) در ادامه عملیات خود در ریف جنوبی استان ادلب کنترل شهرک راهبردی «ابوالظهور» را به دست گرفتند.

شهرک ابوالظهور در غرب فرودگاه ابوالظهور واقع شده است که نیروهای مقاومت چندی پیش آن را از تروریستهای جبهه النصره پس گرفتند.

در واقع ابوالظهور از نظر راهبردی و نظامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آزادسازی فرودگاه ابوالظهور مقدمه‌ای برای آزادسازی مناطق دیگر در استانهای ادلب و حماه بود.

این فرودگاه دومین پایگاه نظامی بزرگ ارتش سوریه در شمال این کشور است که تروریست‌های جبهة النصرة و «الحزب الإسلامی الترکستانی» در سپتامبر 2015 آن را به اشغال خود درآوردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها