۳۰۰۰ داعشی دیالی و صلاح‌الدین را تهدید می‌کنند

کد خبر: 769652

یک گزارش امنیتی عراقی از حضور نزدیک به ۳۰۰۰ داعشی در صحرای نینوا و صدها تن دیگر از آنها در موصل و مناطق مختلف دیالی و صلاح ‌الدین خبر داد.

۳۰۰۰ داعشی دیالی و صلاح‌الدین را تهدید می‌کنند

خبرگزاری ایسنا: برخی منابع در گفتگو با روزنامه عکاظ چاپ عربستان اظهار داشتند، این گزارش امنیتی از کمک‌های استراتژیکی که گروه‌های تروریستی از سوی طرف‌هایی ناشناس جهت تسهیل تحرکاتشان خبر داد.

منابع یاد شده از افشای این مساله که آیا در گزارش مذکور درباره طرح داعش برای کنترل بر مناطقی میان دیالی و صلاح الدین با مسدود کردند مسیرهای منتهی به این مناطق صحبت شده یا نه، خودداری کردند.

در همین راستا تیپ ۲۳ حشد شعبی عراق با مشارکت دیگر تشکل‌های امنیتی عملیات جامعی را برای جستجو و کشف گروهک‌های داعش موجود در حد فاصل دیالی و صلاح الدین آغاز کرد.

یک منبع گفت: نیروهای تیپ ۲۳ و گروه امام علی (ع) و تیپ ۱۹ ارتش و نیز پلیس فدرال عملیات بازرسی و ردیابی گروهک‌های تروریستی در مناطق المیته،‌ البو عواد و البو جمعه در مرزهای صلاح الدین را آغاز کردند.

این منبع تاکید کرد: هدف از این عملیات امنیتی نابودی گروهک‌ها و لانه‌های تروریستی و تعقیب تروریست‌های فراری است.

کمیساریای انتخابات در پارلمان عراق نیز خواستار تایید تاریخ برگزاری انتخابات پیش رو شد و تاکید کرد، هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات در تاریخ احتمالی‌اش در مه آتی وجود ندارد.

همچنین مسئولان امنیتی آلمان برای ورود بیش از ۱۰۰ کودک و شیرخواره از فرزندان شهروندان آلمانی که کشورشان را برای جنگ در صفوف داعش ترک کرده بودند، اعلام آمادگی کردند.

برخی بر این باورند که نزدیک به هزار شهروند آلمانی به داعش پیوسته‌اند.

در نامه‌ای که امیلی هابر، معاون وزیر خارجه آلمان برای یک تن از نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرده، آمده است، تعیین تعداد دقیق کودکانی که احتمالا از عراق یا سوریه به آلمان فرستاده شوند، دشوار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها