پاکستان: تا جایی که ممکن باشد، با آمریکا همکاری می‌کنیم

کد خبر: 768832

معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که کشورش تا آنجا که ممکن باشد با آمریکا همکاری می‌کند چون ایالات متحده نه تنها یک قدرت جهانی است بلکه در منطقه نیز حضور دارد و برای پاکستان تقریبا یک همسایه است.

پاکستان: تا جایی که ممکن باشد، با آمریکا همکاری می‌کنیم

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسیا، تهمینه جانجوآ، معاون وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سخنرانی درباره «مسائل سیاست خارجی پاکستان» در موسسه تجارت دولتی در کراچی گفت: ما باید واکنشی سنجیده به تمامی لفاظی‌های آمریکا بدهیم. توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در اول ژانویه ۲۰۱۸ نامفهوم بود. ما باید تلاش کنیم بفهمیم چرا چنین توییتی نوشته شده است. چه چیزی باعث شد تا چنین مطالبی نشر پیدا کند؟

این مقام مسئول همچنین گفت که باید دید آیا توییت‌های ترامپ تضعیف‌کننده سیاست آمریکاست یا اینکه در راستای سیاست آمریکا صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد، پاکستان باید به صورت جدی موضعی را در قبال آمریکا داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: ما سیاستی داریم که تحت شرایط کنونی با آمریکا ارتباط داشته باشیم. ما به دنبال همکاری قوی با آمریکا هستیم.

جانجوآ از سفر اخیر وزیر امور خارجه ژاپن به پاکستان نیز استقبال کرد و گفت که تنها نباید بر مسأله آمریکا تمرکز کرد. وی اظهار کرد:‌ ما روابط خوبی با قدرت‌های بزرگ در منطقه داریم که چین و روسیه بخشی از آن هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها