واکنش مسکو به بازداشت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ

کد خبر: 743269

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در واکنش به بازداشت «پل منفورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا باید از طریق اوکراین در مورد منفورت،تحقیق کند.

واکنش مسکو به بازداشت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به بازداشت رئیس سابق ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که آمریکایی ها باید اتهامات وی را از طریق اوکراین، پیگیری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در واکنش به بازداشت «پل منفورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا باید از طریق اوکراین در مورد منفورت،تحقیق کند.

لاوروف گفت: آنها در مورد منفورت سرنخ هایی در اوکراین پیدا کرده اند. ردیابی وی باید از طریق مقامات اوکراین مورد بررسی قرار گیرد.

مَنَفورت که برای مدتی ریاست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا را بر عهده داشت و سپس از سمتش استعفا داده بود، دیروز همراه با وکیل خود در دفتر پلیس «اف‌بی‌آی» در واشنگتن دی سی حاضر شد.

این نخستین اتهام رسمی در پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات آمریکا به حساب می آید که از سوی «رابرت مولر» دادستان ویژه این کشور در حال پیگیری است.

این در حالیست که رسانه‌های آمریکائی پیشتر گزارش داده بودند که نخستین بازداشت در جریان تحقیقات مربوط به اتهام دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، امروز ۳۰ اکتبر انجام می‌گیرد.

پرونده تحقیقات در این رابطه در اختیار «رابرت مولر» رئیس پیشین اِف‌بی‌آی و «مستشار ویژه‌ای» است که از طرف وزارت دادگستری ایالات متحده در ۲۷ اردیبهشت ماه انتخاب شد. ۲ روز پیش خبرگزاری رویترز و شماری دیگر از رسانه‌ها گفته بوند هیئت منصفه‌ای که برای بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال گذشته تشکیل شده، اتهاماتی را علیه یک نفر در این پرونده مطرح کرده‌است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها