ارتش سعودی در مرز با یمن جای خود را به شبه نظامیان داد

کد خبر: 736689

یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد که نیروهای زیادی از شبه نظامیان برای استقرار در مرز عربستان با یمن، به این مناطق گسیل شده‌اند.

خبرگزاری فارس: گزارش های میدانی از مرز عربستان با یمن حکایت از عقب‌نشینی ارتش سعودی از پایگاهها و سپردن آن به شبه نظامیان یا به گفته یمنی‌ها جای خود را به «مزدوران» داد.

یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد که نیروهای زیادی از شبه نظامیان برای استقرار در مرز عربستان با یمن، به این مناطق گسیل شده‌اند.

منابع یمنی این شبه نظامیان وابسته به سعودی را «مزدوران» عربستان می‌نامند که در ازای گرفتن حقوق و پول ماهیانه، برای ارتش عربستان می‌جنگندند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، این اتفاق همراه با وارد آمدن خسارت‌های سنگین به مرزبانی سعودی در طی هفته‌های گذشته صورت می‌گیرد و ارتش سعودی از اغلب پاسگاههای مرزی عقب‌نشینی کرده است.

نیروهای انصارالله و ارتش یمن به طور مرتب به پاسگاههای مرزی عربستان حمله می‌کنند که عمدتا با فرار نظامیان سعودی و واگذار کردن پاسگاه به نیروهای یمنی همراه است.

گفتنی است که عربستان بدون وارد کردن نیروی زمینی به داخل یمن، از شبه نظامیان همسو با خود در این کشور بهره می‌برد؛ همچنین اقدام به وارد کردن صدها نیروی نظامی از سودان و همچنین شرکت‌های امنیتی خصوصی آمریکایی کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها