مخالفت حکمتیار با افزایش نیروهای خارجی در افغانستان

کد خبر: 693744

حکمتیار در نشست خبری در کابل درباره آمادگی ناتو برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گفت: افزایش نیروهای خارجی نه تنها مشکلات افغانستان را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، ضمن اعلام مخالفت با افزایش نیروهای ناتو در کشورش گفت نیروهای خارجی و دولت افغانستان باید در سیاست‌های نظامی و سیاسی خود تجدید نظر کنند.
حکمتیار در نشست خبری در کابل درباره آمادگی ناتو برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گفت: افزایش نیروهای خارجی نه تنها مشکلات افغانستان را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد.
او بدون ذکر جزئیات افزود که افزایش نیروهای خارجی "باعث ایجاد حساسیت‌ها شده و قضیه را بحرانی‌تر و پیچیده‌تر می‌کند." پیشتر، رهبر طالبان نیز در پیام خود گفته بود "حضور آمریکایی‌ها در افغانستان همه منطقه را ناآرام کرده است. هر قدر آنها بر حضور و افزایش نیروهای خود در افغانستان اصرار کنند، بی‌ثباتی در منطقه بیشتر افزایش می‌یابد." ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیرا اعلام کرد که این سازمان نظامی تعداد نیروهای خود را در افغانستان افزایش می‌دهد. این سازمان نظامی تاکنون رسما در باره شمار دقیق این نیروهای جدید اطلاعاتی نداده اما خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند ناتو در نظر دارد حدود ۳۰۰۰ نیروی بیشتر به افغانستان اعزام کند. حکمتیار سیاست‌های دولت افغانستان و حامیان بین‌المللی آن را در ۱۷ سال گذشته ناکام خوانده و گفته است دولت افغانستان و نیروهای خارجی باید در باره سیاست‌های نظامی و سیاسی تجدید نظر کند. او خواستار تغییرات در ساختار نظام سیاسی شد. رهبر حزب اسلامی افغانستان با اشاره به تشکیل ائتلافی میان احزاب جمعیت اسلامی، حزب جنش ملی و حزب وحدت ملی مردم افغانستان گفت حزب اسلامی با تشکیل این ائتلاف سیاسی مخالف نبوده اما این کار باید در داخل افغانستان انجام می‌شد. او اضافه کرد که حزب اسلامی در نظر ندارد تا ائتلافی را تشکیل دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها