یارکشی تروریست‌ها برای نجات شمال سوریه!

کد خبر: 620931

اختلافات گروههای مسلح در شمال سوریه به جایی رسیده است که شش گروه مسلح به احرار الشام پیوستند تا مقابل جبهة الفتح الشام‌ (النصره) موضع خود را تقویت کنند. معارضان این اقدام را «طرح نجات شمال سوریه» نام گذاری کرده اند.

خبرگزاری فارس: شخصیت‌های معارض امروز پنجشنبه طرح جدیدی به نام طرح «نجات شمال سوریه» را مطرح و امضا کردند.
این طرح پس از آن مطرح شد که گروههای تروریستی حاضر در شمال سوریه با جبهه فتح الشام (جفش) درگیر شدند.
وبگاه خبری «آرا» گزارش داد که این طرح زمینه را برای ادغام بزرگترین گروههای (تروریستی) معارض و پیوستن آنان به احرار الشام فراهم خواهد کرد.
«زکریا الحمدو» فعال میدانی حاضر در غرب حلب خبر داد که در این طرح مسائلی مطرح شده است که مهمترین آن درخواست گروههای «ألویة صقور الشام، الجبهة الشامیة، جیش الإسلام، تجمُع فاستقم کما أمرت، فیلق الشام و جیش المجاهدین» برای پیوستن به احرار الشام است.
در این طرح از احرار الشام نیز درخواست شده است که از این گروهها پشتیبانی کند و مجلس شورا را گسترش دهد تا گروههای ملحق شده نیز نماینده داشته باشند؛ در غیر این صورت «پیش از رجوع به مجلس، تصمیمها اتحاذ خواهد شد و کمیته ارزیابی و پیگیری نیز برای این مسئله تشکیل خواهد شد که شامل عبد المنعم زین الدین، أیمن هاروش و ماهر علوش خواهد بود».
به گفته الحمدو، این ادغام برای آن صورت گرفت که به قدرت احرار الشام (در مقابل جبهة النصره) اضافه شود. همچنین این گروهها بیم آن داشتند که فتح الشام (النصره) همه مقرهای آنان را اشغال کند که تاکنون در خصوص درگیری‌های شمال سوریه اعلام بی‌طرفی کرده‌اند.
جبهة فتح الشام (النصره) طی چند روز اخیر توانست اکثر مقرهای الجبهه الشامیه و جیش المجاهدین را در ریف ادلب و حلب اشغال کند و این مسئله سبب شد که این گروهها تحت الحمایه احرار الشام شوند.
احرار الشام تحت حمایت ترکیه قرار دارد و یکی از متحدان اصلی جبهة النصره به شمار می‌رود اما امروز ترکیه اعلام کرد که داعش و جبهة النصره را تروریستی می‌داند؛ امری که سبب تشدید اختلافات گروههای مسلح با النصره شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها